Gunalp KOCAKANAT

Explorer

3,5 Gunde Antalya-Silifke-Tarsus-Antakya 1.588 km.

Sun, Nov 04 2007 0:12

Türkiye

Biliyorum adım çıkacak.Her seyahatim 3 gün.Ama ne yapayım ben kader kurbanıyım.İşimden 3 günden fazla uzaklaşamıyorum.Gerçi o üç günde de uzaklaştığım söylenemez ya.Cep telefonunu icat eden değerli bilim insanına her gün hayır duası ediyorum.!!!

Evet yine üç günüm vardı.Gitmek istediğim yol ise kallavi.Ama bizim Gonzales’e güveniyorum.Bizi bırakmaz yolda.

1.Gün : 22.00 Antalya’dan hareket,Alanya’ya varış. 24.00 - 132 km.
2.Gün : 12.00 Alanya’dan hareket,Anamur,Silifke,Narlıkuyu’ya varış.18.50- 312 km.
3.Gün : 09.30 Narlıkuyu’dan Hareket,Tarsus,Adana üzerinden Antakya’ya varış 17.00
376 km.
4.Gün : Antakya’dan Hareket,Antakya’da gezi ve Antalya’ya varış.768 km.

Toplam : 1653 km.

003 2007-09-07

Perşembe akşamı işten eve ancak 21.00’de gelebildim.Eve girer girmez eşim bir fikir attı ortaya.Hadi yola çıkalım.Alanya’da geceleriz.Fikir gayet makuldü.

Apar topar hazırlandık çıktık.Alanya’da gece 01.00’da otel bulmak biraz zor oldu.Maşallah her yer dolu.Antalya’dan Alanya’ya 3 saattemi gittin birader diyenler için yazıyorum,bizde insanız acıktık. Big Smile

Sabah kalktığımda aceleden güneş gözlüğümü almadığımızı fark ettik.Bende güneş alerjisi var.Mecburum gözlük alıcam.Alanya’da bir gözlükçüye girdik.Sıkı pazarlıktan sonra iyi bir indirimle aldım gözlüğü.Gözlüğü acaip ucuza kapattım diye şişine şişine çıktım dükkandan.Motosikletin başına geldiğimizde yan çantanın kilidine iliştirilmiş bir kağıt ? Evet park cezası.Cezaya mı yanarsın,yarım saat pazarlık edecem diye döktüğün dilemi?Bizim gözlük geldi yine aynı paraya.Kesin gözlükçü organize etti bu işi çaktırmadan. Big Smile

Neyse çıktık yola.Alanya-Mersin yolu virajları ile ünlüdür.Motosikletçi için biçilmiş kaftan.Bir taraf dağlar,diğer taraf deniz.İnanılmaz manzaralar.Ardı arkası kesilmeyen virajlar.Kısacası tam keyif.Virajlar öylesine keskin ki,yer yer 200 derece dönüyorsun.Çok dikkat isteyen bir yol.Aynı zamanda çok dar.Kamyon ve otobüsler karşı şeride geçmeden virajı dönemiyorlar.Bu nedenle hemen her viraj girişinde yavaşlamak zorunda kalıyorsun.Bir iki kere durup yol verdim.

004 2007-09-07

005 2007-09-07

006 2007-09-07

007 2007-09-07

008 2007-09-07

Yine bitmek tükenmek virajlar ve Silifke.Silifke’de yoğurt yiyemedik ama Silifke Kalesi’ne çıktık. Manzara harika.

009 2007-09-07

Tekrar koyulduk yola.Akşamı biraz önce karşılaştığımız Adana’lı arkadaşımızın önerdiği Narlıkuyu’da geçirmek niyetindeyiz.Aklımızda akşama balık yemek var.

Narlıkuyu’ya girer girmez bayıldık.Bizim planımız yola çıkarken geceyi Mersin’de geçirmekti.İyi ki rastlamışız Adana’lı arakadaşa. Balıkmı,mükemmel.Ayaklarımız suda yedik balıkları.Tüm o yorgunluğa deydi.Hesabı istedim.Görünce şaşırdım,yanlışlık var kesin dedim.Aynı yemeği Antalya’da yesek en az dört katı hesap öderdik.Biz her gün kazıklanıyormuyuz ne?

010 2007-09-07

Bizim balığa ortak oldu bu ufaklık... Big Smile

011 2007-09-07

012 2007-09-07

013 2007-09-08 -Cehennem Çukuru

Sabah ayrıldık Narlıkuyu’dan.Tekrar gelmek ve en az 3 gün kalmak kararı ile.Narlıkuyu’nun hemen arkası ünlü Cennet-Cehennem Çukurları.İlginç doğal oluşumlar. Yeraltı nehrinin oluşturduğu çökme neticesinde meydana gelmişler.

014 2007-09-08

015 2007-09-08

016 2007-09-08

017 2007-09-08

Sonraki durağımız Tarsus.Uzun zamandır görmeyi istediğim bir yer.Eski Tarsus evleri, sokaklar harika.

018 2007-09-08

019 2007-09-08

Bir yazıda lahmacunu ünlü diye okumuştum.Kahve içmek için uğradığımız cafe’de bir broşürde de gördüm aynı şeyi.Sorduk soruşturduk yapan yok ve hatta bilende yok. [crazy]

020 2007-09-08

021 2007-09-08

Hadi dedik Adana’da yemek işini hallederiz.E meşhur Adana Kebabı yemeden olmaz.Cidden farklı. Eh karnımızda doydu.Yol zamanı.Önümüzdeki yol otoban.Hiç sevmiyorum.Uykum geliyor.Bana kalsa eski yolu kullanırım.Ama zaman kısa mecburen otobana çıkıyoruz

022 2007-09-08

023 2007-09-08

024 2007-09-08

025 2007-09-08

Ve işte Antakya’dayız.Daha şehre girer girmez,şehrin merkezinde Motosikletli bir polis bizi durduryor.Amacı sohbet etmek.Çok keyifli,güler yüzlü.Motor üstü 10 dakika sohbet ediyoruz.Nereden geldik,nereye gidiyoruz.E iki motorcunun sohbeti yine ağırlıkla motosikletler.Bize nereleri görebileceğimiz konusunda harika enformasyonlar veriyor.Hiç otele yerleşmeden muhakkak Harbiye’ye gidin ondan sonra otele yerleşin diyor.Bizde bu tavsiyeye uyuyoruz.İyi ki dinlemişiz.Bir vadi.Her taraftan sular akıyor.Sevimli Restoranlar.Yolun yorgunluğunu atıyoruz.

026 2007-09-08 - Savon Otel

İnsanlar çok misafirperver.Bir taksici Motosikletimizi park ettiğimiz yere geliyor koşa koşa.Abi içiniz rahat olsun ben buradayım kollarım makineyi diyor.Bir kaç ay evvel Suriye’ye gitmek için Motosikletcilerin geldiğini anlatıyor ayaküstü.Gerçekten de geri döndüğümüzde hala orada ve motosikletin başında bekliyor.Hayır hiçbir beklentisi yok.Sadece dost canlılığından.

Adana’lı arkadaşımızın önerdiği oteli buluyoruz.Yine çok güzel mekan.Bu işi biliyor bizim Adana’lı.Eski bir Arasta otele çevrilmiş.Çok şık.Bayıldık.

026a 2007-09-07

Ama açız.Hemen bir duş alıp çıkıyoruz.E Antakya mutfağı meşhur.Akşam üzeri polis arkadaşımızın önerdiği restoranı buluyoruz.Güzel bir yer ama bizim aradığımız tamamen Antakya mutfağı.

Sora sora tam yerini buluyoruz.Buranın özelliği mezeleri.Bu kadar lezzetli mezeler yediğimi hatırlamıyorum.Mükemmel.Ağzımız kulaklarımızda. Doymasak da yatana kadar yesek diye konuşuyoruz.Hatta Romalıların yöntemini uygulamaya bile aklımız yatıyor.

Bu arada hesabı isteyince tekrar bir şaşkınlık.Ya biz kesin Antalya’da,İstanbul’da kazıklanıyoruz.O kadar şey yedik içtik verdiğimiz hesap 35 Lira.İnanamıyorum.

Antakya’ya gelinirde künefe yenmez mi? Künefeciler meydanına gidiyoruz.Bu biraz haya kırıklığı.Açıkcası beğenmedik.Fabrika usulü,künefeler burada hazır tepside.Kesip getiriyorlar.Kadayıf gibi.Bizim alıştığımız tad ve usul bu değil.Ama olsun yinede tabakta bırakmak olmaz.

Yatma vakti geldi.Ertesi gün yolumuz çok uzun.Antalya’ya dönmemiz lazım.Daha sabah Antakya’yı gezicez.

027 2007-09-08

Sabah ilk iş müzeye gitmek oluyor.Antakya müzesi mozaikleri ile ünlü.Bu özelliği ile dünyanın ikinci müzesi sayılıyor.Mükemmel eserler.Ne emek harcanmış,insan hayret ediyor.

028 2007-09-09

Buaradan St.Pierre klisesine çıkıyoruz.Burasının da ilginç bir hikayesi var.Doğal bir mağara iken eklemelerle kiliseye dönüştürülen St. Pierre'nin, dünyanın ilk kilisesi olduğuna inanılıyor.Ayrıca tarihte ilk defa bu kilisede Hz. İsa'nın dinini tanıyanlara "Hıristiyan" denmiş.

002 2007-09-07

Kilise, Hz. İsa'nın 12 havarisinden biri olan St. Pierre'nin Hz. İsa'nın ölümünden sonra Hıristiyanlığı yaymaya çalıştığı yer olarak önemli bir dini merkezmiş. 1963 yılında Papa VI. Paul tarafından hac yeri olarak ilan edilmiş.Her sene 29 Haziran günü burada tören düzenlenirmiş.

029 2007-09-09

030 2007-09-09

Eh artık dönüş yoluna koyulma vakti.Niyetim aynı yoldan Silifke’ye kadar dönmek ve oradan Ermenek yoluna dönüp,Mut-Ermenek üzerinden Alanya’ya inmek.

031 2007-09-09

032 2007-09-09

Bu arada Kız Kalesini unuttuk.

Yol ayrımına yaklaştığımızda saat 16.00 oldu neredeyse.Yol hakkında fazla bilgim yok.Hava kararacak. Vazgeçtim.En iyi yol bildiğin yoldur diyerek devam ettim.Bu arada sol tarafımızda sürekli deniz.E insanın canı istiyor.Daldık bir plaja.Serinledik. Big Smile

033 2007-09-09

034 2007-09-09

Anamur-Silifke arasında deniz kenarında arkasında plajı olan bir benzin istasyonunda mola verdik.Bir şeyler içmek için kafeteryaya oturduğumuzda yanı başımızdaki masada motosiklet kıyafetleri,bize gülümseyen,belli ki sıcacık birisi oturuyor.E konu ortak.Hemen tanıştık.Adana’da ikamet eden bir gezgin daha.Antalya’da birkaç gün geçirdikten sonra Adana’ya dönüyormuş.Bu arada bir kişi daha katıldı bize.O da eşi ve çocuğu ile birlikte küçük Motokaravanı ile yolculuk yapıyormuş.Mersin’li.Dünya tatlısı insanlar.Sohbet tabii motosiklet üzerine.Bizim güzergahta harika yerler tavsiye ettiler bize.

035 2007-09-09

Göçebe Usulü Big Smile

Anamur’a geldiğimizde hava kararmıştı.Bundan sonraki 270 km. yolu o virajlarda karanlıkta gitmeyi göze alamadım açıkcası.Sabah saat 08.00’den beri yani neredeyse 12 saattir motorun üzerindeyim.Yoruldum.

036 2007-09-09

Zorlamaya gerek yok dedim.Ne kadar önemli işim olursa olsun hiç gidememekten iyidir düşüncesi ile Anamur’da yatmaya karar verdim.İyiki de böyle yapmışız.Sabah o yol sanki 500 km. gibi geldi bana.E birde dönüş yolu ya. [cray]

Sağ salim vardık evimize.Randevularıma gecikmiştim ama buradaydım.