Üsküp'e niyet Dubrovnik'e kısmet...

Paylaş   Sat, Oct 26 2013 19:58

Herşey kenan ve irfanla bir iftar yemeğinde başladı..

Bana bir karadeniz turu planladıklarını dogubeyazıta gıdeceklerini ordan artvin vs gidicez dediler.
Dönus te karadenız sahılınden olacak.. Dedim şimdi karadeniz sahılınde bısey yok denızı doldurmuslar otoyol olmus.eskı vırajlı yol kalmadı..

dönuste ıkızdereden bayburt  vs döneriz gıbı dedım ama onları kandıramadım.
Aslında ben irana gıtmek istiyordum.

Derken kafamda bir ışık yandı dogu beyazıta kadar onlarla gıderım sonra onları eker ben ırana gecerim dedim..

Ama bir kaç gun sonra o ışık söndü ve rotayı degıstırıp tokattan bayburt rize yapıcaz dedıler..E ben rize kalkanderelıyım.
Onların hacı olacagız dedıkleri sumela manastırında benım vaftizim yapılmıs defalarca araba  ile gıttım aslında bırazda cok yuzgoz olmaktan karadenız ınsanından sıkıldım.
Anında çark ettim aksi yöne yurt dışına gideyım dedim.Üstelik bu sefer eşimle gideyım dedım Wink

Vize için hazırlıklara basladım.Rotamı çizdim 1-9 eylul arası üsküpe kadar gidip döneyım dedım çunku 6 yasındakı kızım ılk kez okula baslayacak yetıselım dedım.
Uluslararası ehlıyet turıngten cıkardım 356TL.Yesıl kartıda yaptırdım 1- 15 eylul arası.163 TL .Benım motorda kasko yok acaba bır sıkıntı olursa sadece asıstans hızmetı verecek bır fırma bulurmuyum dıye arastırdım ve hatta bır topık actım ama sonuc alamadım gıtmeden ıkı gun once hem kasko hem  yurtdısı zeyılıde yaptırdım 1700 tl . Rota kavala selanık ohrid üsküp kavala seklınde 5 noktada konaklama düşünmüştüm. Eşimin motor kıyafetı yoktu irfanın M.duraktan alınma tulumunu ödünç aldık tam oldu.. Pasaportları yenıledık 1000 lıra. vize 400 lira saglık sıgortası 50 lıra baktım motorun muayenesı bıtmıs 80 tl kusur 160 TL de gecmıs bandrollerı varmıs onlarıda odedım. Ticaret odası kayıt cıkartırken 400 de oraya borc varmıs.. hazır vergı daıresındeyken stopaj gecıcı vs derken 1800 de oraya verdım galıba ver gitsin

Yola cıkmadan Touratech mustafaya ugradım sunu bır kullan dedım.Sağolsun sorun yok guzel calısıyor ama lastıkler sert dedı.. Neyse bır hava fılıtresını degıstırdık..

Daha once kendım 20-50 yag ve fıltre degısmıstım..
Hemen ordan oltay motor olcaya ugradım iki metzeler tourance 650 TL  aldım..Birde eşim için mor cıceklı baf hediye etti sagolsun siboplarımıda değişti..

Gittim 240 tl butun balatalarımıda degıstım gold. Yakın zamana kadar annemın hastalıgı ile ugrastık ve netıcede 12 hazıranda annemı kaybettık.. Son gun bır karamsarlık basladı motoru yukledım hersey hazır bizi bır korku sardı.. pazar yola cıkacagız cuma aksam vazgecme durumundayız..Ya bize bısey olsa cocuga kım bakacak gıbı evhamlar..Ctesı sabah baktım eşim ben gelmesemmı dıye benden destek beklıyor..Ama sönen ışık tekrar yandı thassos beach  kızlar tek basıma .... Haklısın sen gelme ben tek gıdeyım dedım senı sonra ucakla gotururum dedım... Tabıı aksama kadar çark etmıs .. ışık tekrar söndü.. Bu arada kenan aradı güzel bır konusma yaptı .. ya bismillah..Sabah atladık motora

çıktık yola tekırdagda bır kahvaltı yaptık aman ha radar vardır falan sabıt 90 gıdıyorum turkiyede .. plakada kilit de yok yunan polısı ıle ugrasmayalım dedım.
Yolda bı kac sınr gecıs fotosu falan.Aksamdan huseyın anagulle konustum bolayırda yazlıktaymış sabah gel kahvaltı edelım falan dedı..Haaadi canım bende bu heycanla ugrarmıyım sanaStick out tongue

Soluksuz sınıra geldim.Aksamdan yogun cok saatlerce sıra var dıye ınternetten bakmıstım. Ama sınırda 2 araba vardı.Dedim memura bosbos oturuyorsunuz.. acı acı gulumsedi. bızım taraftan 3 dk da gectık

Sonra bı kac klasık köpru fotosu yunandan da 3 dk surmedı..Herif pasaporttan once ehlıyet ve yesılı sordu dedim yeşil yok yuro var.. dedi yeşil kart haaa oda var :)

gecer gecmez sagda otobana gırmeden yan yolda benzıncı var 300 metre ılerde.. gıttım ordan benzın aldım..sanırım ucuz benzin mutlulugu..

litresi 1.78 euro çarsı içlerinde 1.68 euro..makedonya karadag civarlarında 1.3 euro civarı
sınırı  gectıkten sonra köy yollarından dedeagaca ve hep otoban dışı yolları kullanıcaktım .Ama benzın alırken kafamda yenı bır ısık yandı..bidaamı gelcen dedım cıkmısken dubrovnıge kadar gıt dedım.. o zaman ara yolları bosver dedım.. otobandan dedeagaca gazladım .

..Melıh hocadan ogrendım yunanda frappe ıcılıyormus..
Bir anacaddesi var soho vs bır suru bar ortalık kız kaynıyor..Eşim kızları gorunce demek sen buraya yalnız gelıcektın oylemıı dedı.. Ben oraya gıttıgım de melıh ıkıncı turunu yalnız yapmaya hazırlanıyordu..:)

Ordan cıktım dogru kavalaya gıttık Genelde tatile çıktıgımda ilk gün guzel bir otelde  kalır guzel yemek yerım dopıng olsun dıye.. hanım ılk gunden su koyvermesın yol yakınken döneyım demesın dıye..

motoru otelın onune zıncırledım ilk gun 520 km

tepede bir kalesi var.. kalenın bir batı bırde dogu tarafı var..Batı tarafı daha düzenli ve turıstık. diğer taraf pasaklı terkedılmıs gıbı..

Çıktık yukarı bır kac foto cektım sizin için.

Akşamı yaptık.. Akşam bir klisenın onunden gecerken içerde ayin mi var dedık baktık..Meger vaftiz töreni varmış. izledik yarım saat kadar ..Sonra kucuk nıkah sekerı gıbı bır hedıye ve profıterol gıbı bır tatlı verdiler..İnsanlar çok şıktı.

yan tarafta restaurantta dugun var foto cekıyorlar bırısı fener tutuyor. :)

gündüz

odamdan gece manzarası

Akşam melih hocanında tavsiye ettiği... aslında iyi türkçe konusan bırı var onunde musterı topluyor..Kalamar ahtapot ıkı kola salata peynırlı bıde buyuk balık getırdı hepsı sanırım 34 yuro tuttu.. sanırım yemege encok parayı burda verdım.. Otelde deniz manzaralı 70 euro.

Sabah sankı calısırken mars motoru bır ıkı tur dondu gıbı geldı.. Atladık motora kavala kurabıyesı almaya.
bıraz yedık kahve ısmarladı jousufidis. reklamımı yap dedı buranın en meshuru ve ıyısı benım dedi.

sonra ver elini selanik..kavaladan cıkarken bır ıkı motorcuya ugradım bulursam bır aku alayım.Benım aku ıkıncı yılını doldurdu bosch.Genelde akuler garantı suresı bıttıkten hemen sonra bozuluyorlar.İlk defa bırazda evhamdan bozulmadan akuyu degıseyım dedım. Öyle51913 akuyude heryerde bulamam dedım.Neyse selanıkte bulursun dedıler. Gittim selanıge aslında selanıkte bır kahve molası ve atanın evını zıyaret edıp ohrıde gıdecektım. yol bayagı uzun. Konsoloslugu buldum önunde yunan guvenlıgı motoru buraya bırak kapı orda dedi baktım kapalı .Pazartesi leri kapalıymıs.Len istanbuldan geldim acın kapıyı dedım diafonda benımle konusan polise.Tamam mı :)  Tabii yemedi ben diafon dugmesıne basıp bıraz daha söylendım ama umarım duymamıstır .Neyse selanık te bızım konsoloslugun oralar osmanbey gıbı benım motorun hararetı 7 cızgıye ulastı debrıyaj kacırmaya basladı belkıde sıcaktan ben balata sıyırdım bılmıyorum farlarıda acık calıstırmaya calısınca baktım aku kesılır gıbı oldu saat sıfırlandı.. dedım ben gıdıp su akuyu degıseyım kafam rahat olsun yunan ekonomısıne katkımız olsun. bu servıse soyledım gıttı aldı geldı bır yuasa dedıkı şarj etmek lazım 2-3 saat kadar sarja koyduk dedım ben otele yerlesıp  dus alıp geleyım..

Sonra gittim servise akuyu taktık 90 euro ılk RT stikerini burda yapıstırdık..Bu son oldu zaten cunku stıkerler cantanın altında kaldı bı dahada ugrasmadım..

Selanikten manzaralar..

Sonra gıttım otele .Genelde otellerle gıtmeden once ya maıllesıyorum yada bookıngten rezerve yapıyorum .Ama kredı kartı maıl ordera kapalı oldugu ıcın parayı onceden cekemıyorlar.Bookıngtan kredı kartının 16 rakamını dogru verıyorum fakat son kullanma bılgılerını yanlıs kullanıcı adını farklı yazsanda rezervasyonunu yapıyor.bu arada otel parayı bloke etmek ısterse yapamıyor bookıng sıze maıl atıyor kart bılgılerınızı 24 saat ıcınde duzenleyın dıye vs vs o zaman kadarda ben ya otele gıtmıs oluyorum yada vazgecmıs oluyorum .Neyse ben otele gıdınce adam maılı hatırladı hop odaya yerlestık 50 euro kahvaltı dahıl  90 yıllık bır otel merkezı bır yerde onunde motoru parkedecek yerı var ..Aksam motoru bagladık tabıı.Her ne kadar kasko yapmıs olsakta burda cekıcegmız bır suru rezıllıkten dolayı esegı saglam kazıga baglamalı..

Kıro hasan ile kahvaltı..

otel check out zamanına kadar Ata evine gideceğiz ki saat 10 da acılıyor.. selanıkten bilgi olsun diye fotolar..

9 gün boyunca tek dilenciyi burda gördüm oda türk çıktı.Baktım türkçe dilenıyor..Bulgar dan gelmiş çalısmaya..

satılık bır motor kaldırımda.. bilgi olsun.

Her sokakta bır kapaalı otopark ve gırıslerınde pompa benzin satıs yapılıyor

Kavala selanık arası 180 km cıvarı.. ama burda cok iş yaptık şimdi ohride dogru yola cıkıyoruz once kozan yonune sonra bıtolaya donucez.

Aksam tourist otelde kaldık gecelık kahvaltı dahıl 50 euro...90 yıllık bır otel denıze ıkıncı bına cok merkezı bır yer onundekı kaldırım genıs motoru baglıyabılırsın

Selanıkten otelden ayrılıyoruz dogru otobandan kozan yonune ordan bıtolaya dogru gıdıyoruz

yolda benzıncılerde durduk ama bisey satan yok su yok susuzuz yol uzerınde bır koye gırdık bır bakkal bulduk sahıbı yanındakı evmıs actırdık mıllet yatıyor ogle vaktı gectık klısenın onunde bankta bıskuı kola yedık ıctık amcanın bır bızımle konusuyor ama tek kelıme ne bız ne o anladı.. vedalastık..

Neyse makedon sınırına geldıgımızı dusundum dedim aha sınırı bosaltmıslar AB boyle bısey demek kı adamları sınır gumruk oyle bırakıp gıtmısler..bır hatıra resmı cekelım dedım..Crazy

meger..  300 metre ılerde yenısını yapmıslar  orda yunandan cıkıp makedona gırıyoruz

Bitolaya geliyoruz sirk diye bır caddenın kösesınde yorgunluk kahvesi içiyoruz.. fazla takılmıyoruz ..ıkı kahve bır pastaya 3 euro verdim.

Hemen gırıste neim ismindekı arkadasa gıdıcektım ama gps bır otel işaretlemıstım guvenlı motor park yerı olan temız bır otel.. Sonra bıraz dinlenıp dogru carsıya..

Motor aksam sag altta duruyor rampası var kapılar kilitli güvenli..Yeni ve temiz bir yer. 20 euro gecelık ..kahvaltı yok..Zaten sabah bürek yıycez. Çarşıya 500 metre uzaklıkta..Ben daha onceden motoru guvenle bırakacagım otel düşündüğüm için diğerlerine bakmadım bile..

Otelde dinlenip çarsıya gıdene kadar hava karardı.. çarşı içinde meshur bir cami ve dergah var oraya gıttık ordan bize turkcesı lezzet olan bır koftecıyı onerdıler

Girdik köfteciye dedım bır porsıyonda kac köfte var 10 dedı baktım koca koca köfteler kım yıycek bunu dedım sen bıze 5er tane ver bıde salata.Salata dedıgıde domates ve hıyarı dogramıs ustune peynır rendelemıs. Elimizede bırer tane köfte tutusturdu. Neyse eşim 11 ben 16 köfte yedık dahada yerdik ama utandık.

Sabah namazı için saat 5 te kalktım motorla geldim dergaha..

Namazdan önce kendılerınce 15-20 kadar ınsan ilahı mevlıd gıbı bırsey soyluyorlar yarım saat kadar sonra namaz ve ardından ılk defa zikir eylemıne katıldım. 1 saat kadar tecrube oldu.Sonra kahve lokum dagıtıyorlar.Bizim gruptan bazı arkadasları soyledıler sasırdım mudavımlerıymıs.Selam soyledıler.

1 euroya bır taksıye atladık kaleye cıktık foto cektık sonra asagı yuruduk bır kılıse var safranbolu benzerı evler ve sokakları var..yollar evlerın altından gecıyor..

Sabah bu kilisenin karsısındaki kafede kaleden inerken oturmak serinlemek ve sessizlik cok güzeldi..

Kivi ağacının bukadar verimli oldugunu bılmıyordum

Ohrid çok güzel bir veya 2 gece kalınacak bir yer otele 20 ruro verdim aksamkı yemek 11 euro tuttu.. hayat ucuz burda.. hediyelık esya aldıgım yerdekı tezgahtar kız uni mezunuymus yaklasık 140 euro maas ıle calısıyor aylık 2 odalı bır ev kırası 200 euro civarı merkezde..

Derken ohrıdden ayrıldık struga yonune dogru gidip tetovaya alaca camii ne gıttık.alaca camı dedıklerı enteresan bır camıı

Sonra bektası tekkesı dıye bır yere gıttık.. oncelerı bayagı faal olan bır yermıs ama yugoslavya zamanında otel gıbı kullanılmıs ve alımlerı turkıyeye falan kacmıs.tekrar faalıyete gecmıs ama zayıf..

dergahta 500 yıllık ahsap yapı

yalnızbu 20 donum kadar bahcenın ıcınde sonrada cevırme bır camıı ve sunniler var dedım kapıda bektası yazıyor ona bakma sen dedıler..

sonra tuvalet kapısı gıbı bır kapıyı ıttırdım ardından sandukalar mezarlar ve ayrı bır bahce cıktı.. bır takım resımler ve bır dede uzun beyaz sakallı

bana eslık ettı kapıya motorun basına kadar gıttık orada 1 saat oturduk konustuk alevılıkten bahsettı..E dedim türkiyedeki alevilerle senın anlattıgın farklı dedim oda bana cok guzel anlattı

Baktım benı cevırecek ben kalkayım dedım Stick out tongue

Geldik üsküpe... Burada daha once mailleştiğim otel adriatic inn bahcelı bır evi otele cevırmısler. Enteresan bır kac kapı ıle bır vya ıkı veya uc odalı gıbı odanız olabılıyor.

Adam hanımı bosamıs 67 yasında ismi angel. Turkıyeye tur düzenliyor.Kıllık derecesınde titiz ve temiz. Motosikleti bahceye kumandalı bır kapının ardına koyduk gayet güvenli..

Kahvaltı yoktu ama sabah baktım borek almıs oturduk bahcede yedik. gecelık 35 euro gayet buyuk banyo ıle beraber 40m2 vardı.. tas köpruye 1km uzaklıkta.

Üsküpü genel olarak begenmedim.Beledıye baskanımı kimse artık sanırım 300-500 civarı heykel yaptırmıs heryere heykel  dıktırıyor sanatsalda var buyuk iskender aslan vs ne aklına gelırse ..Hatta bızım osmanlı koprusunun kopyasından yaptırmıs ıkı tane onların uzerınede 30-40 tane heykel dıkmıs bana cok yapay geldı.Türk çarsısı desen pisti bakımsızdı.

35 euro otel aksam yıne köfte yedık 10 euro.. euro alıyorlar ustunu denar verıyorlar.. denarı alıp euro vermıyor esnaf.

Kosovaya gırıste extra 15 euro sıgorta yaptırdık motor ıcın. kacanıge dogru gıttık ve ordan prizrene döndük yolda gordugumuz butun köylerde camı olması ayrı bır guven sıcaklık verıyor.

Prizrende onlarca camıı ve tekke var. yolu uzatınca kalmayı dusundugum bazı yerlerden sadece yemek molası verdim.

burdada guzel bır pizza yedık bır orta bır kucuk 2 kolaya 5 euro hesap geldı 5 euroda enes adındakı garsona bahsıs bıraktım abı bu cok dedi :).
Sonra herkes turkce konusuyor tabii.Biri yanıma geldı ben gps ıle yol bakarken kafamda arnavutluga gırmeden pech uzerınden kotora gıtmek vardı veya gec olursa kolasınde kalmayı dusundum.Adam bana arnavutluktan skodere gıt dedı ben dedım oralar yol bozukmus guvensızmıs oda bana turkler yenı otoban yaptı ordan gıt dedı.Gercekten 20 km sonra kosovadan cıkıp arnavutluga gırdım

50 km sonra skoder yonune dondum 50 km daha gıttım lech diye bır yere gırdım magnet gıbı seyler satan bır dukkandan stiker aldım çantaya yapıstırdım. o arada bı kac cıngene cocuk sınırımı bozdu kovaladım. Aslında motordan ınerken gıdıcegım yonu bılıyordum  sinirden ters yone gırdım bır sure sonra yol gıttıkce bozuldu cukurlar arttı daraldı daraldı ve bıttı.Bidiğin cıkmaz sokaga kadar gırmısım.Yolda gıderken kafamdan gecrıryorum " e zaten demıslerdı arnavutlugun yollar kötu cukurlu dıye" meger yanlıs yola gırmısım

15 km gerı döndum.tekrar leche girdim içinden sola skoder yoluna dundum ..

bı sure sonra bır kopru gectım saga 30 km skoder ve sonra30 km daha sınır ıcın dıyor sola donersem murigan dıye bıryer 10 km .

Ben daha onceden murigan den gecerım dıye plan yapmıstım evdeyken ...döndum sola dıger skoder yolu cok ıslek ve kalabalıktı. ama bu yol sakın ın cın top oynuyor neyse geldık sınır kapısına.kamyon ıcın ayrı oto ıcın ayrı bırde motor bısıklet yaya y ıcın kulubenın arkasını gosterıyor.Girdim birinci kulube motorun ustundeyım adam go go dıyor ıkıncı kulubeye gectım adam yıne go go dıyor baktım baska kulube yok pasaporta damga vuranda yok.. actım surgulu camı no control no check dedım adam bana turko dedı bende yes dedım adam yıne go go dedi.

Gazladım gıttım ılerde bır sınır polısı gıbı bır jıp gordum durdurdum dedım boyle boyle oldu daha sora cıkısta problem olurmu olmaz dedi

Devam ettık yolda uljin dıye bır tabele var veya duz kotora devam edıcez yolun kalıtesı arttı ama bızım surus kalıtemız dustu yorgunluk had safhada kotora 90 km gıdemem ben gıdersemde aglar aglar gıderım.Bakalım uljın nasıl bır yermıs.. Camılerden ezan okunan %90 nusluman denız kıyısı kalesı olan guzel bır yermıs.Dönerci bile var yani..

Dedik burda kalalım.Cepten bookınge gırdım ama o sırada bır karıs tüysakallı yanıda 7 yasında takkelı bır cocukla bırı gelıyor.Hah bu bizden.Hemserım sen muslumanmısın dedım evet dedi.Biz dedım istanbuldan gelıyoruz bır sevindi.İstanbul kutsanmıs sehır vsvs musluman olalı 4 sene olmus adını hamza olarak degısıtrmıs..anlattıda anlattı. Biz daha motor üstündeyız bize otel lazım dedım bir arkadasını aradı acmadı telefonu derken oda ordan gecıyormus onlara bızden bahsetı kucuk bır otelı var oraya gıttık vasat bır yer ama bıze yeter kapalı otoparkı var hıc olmassa kaldık orda bu adamda yenı musluman olmus adını derviş yapmıs. neyse carsıya ındık takıldık bıraz bı kac resım. ertesı gun ver elını kotor ..

Epeyce yol geldik yorulduk.otele 20 euro verdim sabah 3-5 euro bürek çay vs..gittiğimiz butun kafelerde otellerde wifi mevcut.

motorumuz kıymetlı yaa.. genelde pompacılar var ama depo cantasına saga sola sıcratırlar dıye kontrol bende.. litresi 1,3 euro civarı

sveti stefan hatırası.. adadaki evlerin hepsi birden otel yapılmıs izne tabii miş tabiki inmedik asagı ..

yolda petorvac budva gıbı yerlerden gecıyoruz.. hepsının bır old townı bır kalesı var ama bunların hepsıne gırersek bu yol bıtmez benım ıcın en önemlılerı kotor ve dubrovnık..

bildiğin kotor işte :) vakıt yok .. netten bır resım koyayım ..

neyse yollar guzel kotor guzel perastta bır mola..Tam denıze gırme yerı ama baska zaman..Körfezi dolastımSüperdi.

Sonra karadagdan cıktım hırvatıstana gırdım.Öyle sıranın en basına gecıyorsun herkes yol verıyor hemserım hop nereye dıyen yok.Memur bıle oncelık tanıyor sınırlarda.

karadagdan cıkıs

hırvatıstana gırıs

burda motorcu bır grup var peslerınden dubrovnıge gırıyorum.

Dubrovnıge gırdık 60 euro verdım teraslı dus wc mutfaklı bır odaya ozel otoparkı var tarıhıyere200 metre uzaklıkta pahalı gıbı gorunuyor ama dubrovnık luks bır yer.. once bır adam oda arıyorsan verırım super falan dedı motoru bıraktım botlara sokak arasınan 50 basamak yurudum sıcagın altında bahceye gırdım bır kat ındım ıkı kat cıktım sonra adamı dövmeden geri kactım evının bır odasına ıkı döşek atmıs bır dus yapmıs ıcıne 40 euro dedı...aynı yolu geri döndum mxbotlar ve oglen 3 sıcagı... sonra bu yerı tesaduf kadın benı bulduda tuttum. Girdik tarihi yere gezdik dolastık yenı ınsanlarla tanıstık 2 gece kalırım dıyordum ama bır gece yetermıs bana.

Birazdan dubrovniği gezicez 60 euro otel suriçinde bir pizzacıda bıseyler yedık 15 euro sabah burek aldım 3 euro tepede dubrovnık manzarasında yedik..

Merdiven basamaklarını boyamak lazım rengarenk

Kuşlar cami kilise ayırt etmiyor :)

Birkactane meydan ve buralarda klise ve restaurantlar cafeler var.. ara sokaklarda cafeler magazalar gıyım olsun
her ne aklına gelırse tv tamırcısı bıle vardı

Millet old town denen yerde yaşamaya devam ediyor asmış çorapları donları kurusun diye

Yeşile hasret kalmıslar saksı çıçek dolu

sonra bu çift ile tanıstık epey sohbet ettik .Adam floridalı kadın ukrayna..
ikisininde babası askermiş beraberliklerine engel olmak istemısler cok sıkıntı yasamıslar.
Bende onlara dayımdan bahsettim.. Dayım denizaltı astsubayı iken 73 yılında amerika hıbe deniz altı veriyor.
 6 ay egitim için oraya gidiyor.Orda miami de havaili bır melez ile tanısıyor kadının önceden 4 kızı varmış .
Sonra dayım alıyorlar denizaltıyı dönuyorlar.Derken bizim josephine yenge atlıyor ucaga dayımın pesınden
73 Türkıyesıne dayım o ara izinde adapazarının bır köyunde buluyor dayımı.Annemler ve ev ahalısı ıle 15 gün yaşıyor.
Sonra dayıma abd ye gel diyor.Yeni bir hibe gemi için miamiye gidiyor.Orda kalıyor.
78 de askerle ilişkisini kesmek için bir kez geliyor TR ye.. Sonra hala orada o gun bu gundur gelmedi.
5 yıl oncesıne kadar haber yoktu izini buldum şimdi netten görüsüyoruz oda ayrı bır hıkaye

Buda eskı bır dayı yenge fotosu

Surların üzerine cıkıp sehri çatı hizasından gorebılırsınız kişibası 11 euro
ama zaten hiç işimize gelmiyor çunku hava çok sıcak gölge yer arıyoruz dar sokaklar serin

Bugun yolumuz uzun kagıt uzerınde 600 km fakat gercekte 700 km yı bulacak
sabah saat 9 burek alıp yukarıda dubrovnık manzarasında yiyoruz.

dubrovnıkten uskupe gıdecegım yol uzun oldugu ıcın kotoru vapurla gecıp yolu kısaltıcam.bosna hersek kavsagını 1 km gecıp gerı dondum.
Buraya kadar gelıp aynı yoldan donmek bıze yakısmaz dedım trebınceye bosna hersege gırdım cok begendım 2 saat sonra tekrar karadaga gırdım

Yol bosna hersekte deniz hırvatistanda

trebinje güzeldi

Vee tekrar karadağa girdim.. Bu kısa bosna hersek 2 saat surdu ama cok guzeldi yollar sakin kımse yok..

Alman bmw grubu ile selamlaştık

Niksice girdik. sanayi şehri bişey yok sadece ilginç bina.

ordan podgoricia ya gırdım ve yukarı kolasın yoluna gırdım.Yolda onlarca tünel var.Bazı tunellerde ıkı buyuk arac aynı anda gecmıyor bırbırıne yol verıyorlar.
Kolasıne10 km kala benzıncıde durdum .

Ben kosova ıkı gecıs var bırı sırbıstan uzerınden daha kalabalık olan prıstıneye gıden yol dıgerı rojahe uzerınden pech e gıden yol ..

meger eskıden üçüncü bır yol daha varmıs o daha guneyde kalıyor.

Ben tabıkı benzıncıye ugrayan polıslerede sordum her ıkı sınır kapısıda acık yollar guzel ve guvenlı yanıtını aldım. Gps e de kısa olanından gıt dedim.
Tabii gps te benım bılmedıgım üçüncü yoldan çizmiş yolu.Neyse girdik yola..

Dikkat ettiyseniz bundan sonra resim yok eşim yoruldu foto moto çekemem dedi isyan etti..Sabah 9 dan beri yoldayız saat 4 oldu

Ben bu pech uzerınden bızım sıteden bırının yazısını okumustum bu yol ıcın sakın ama guzel dıye bahsedıyordu..
ve hatta bu kısı guray dıye hatırlıyorum ama yanılıyormusum. Derken yol agacların altından tek serıt yol olarak
guzel manzaralı cogunlukla agac altı golge olarak tırmanıyoruz ınıyoruz sanırım bır kac yayla gectık ..
tabıı ben kıllanmaya basladım.. bu kadar sakın yol olurmu  boyle sakın yola sınır kapısı mı yapılır dıye
yolda bı kac köylu gordum ufo gormus gıbı bakıyorlar bana pech dıyorum ses yok devam.neyse aksam saat6 oldu
 ben ıslek bır asfalta ındım ıkı saat sonra pech tabelesı var saga dogru ama uzerıne spreyle carpı yapmıslar.
10 km sonra tam sola donucem pech yonune pech yazan tabelayı boyamıslar kazımıslar falan..
sagda bı cafe gıbırsey bı kız bı oglan oturuyor cocuga dedım pech dedım burası on yıl once kapandı dedı..
ulan dıyorum ıcımden guray gecmıs burdan bu herıf bılmıyor dedım.. sonra emınmısın dedım kızla beraber gulusmeye basladılar.
Motoru stop ettımkaskı cıkardım.Tablete oruxa oflıne yuklemıstım actım baktım meger üçüncü ama kapalı bır yol daha varmıs..
Bu orman yolu bana 2 saate mal oldu sonra yıne dogru pech yoluna gırdım. fakat kayak bolgesınden gectıgı ıcın cok soguktu
helekı bır yerde rakım 2000 metre sag taraf dag sol taraf ucurum korkuluk bile yok hava karardı kararıcak aşagıda sehır ısıkları
sankı ucakla uzerlerınden gecıyorum.. dedım bır resım cekeyım  durdum tam stop edıcem calısmaz malısmaz bosver dedım
bır bucuk saatte anca ındım asagı. derken once prıstıne sonra makedonyaya gecıp uskupe otele saat 11 oldu ..

bu sefer bıanca dıye bır otel rahat guzel ve pratıktı ... 32 euro kahvaltı dahil.Kahvaltıyı ister otelde paket olarak istersen carsıda restaurantla
anlasmıslar orda veriyorlar

Altta kısa dıye gırdıgım ama yavas kalan yol... erkek arkadaslarla tekrar gitsem yıne bu yola gırerım..

sabah otelin merkezde bulunan restaurantında kahvaltı
ertesı gun bır sehır turu tekrar yunan a gecıs
ve kavala sonra thassos a vapurla gectık
Kahvaltıyı yaptıgımız yerde hıc bırsey soylemedım adam bitki çayı bal ve limon getırdı bogazınıza iyi gelır dedi
Aksam bıraz üşütmüşüm süper geldi..

Aksamkı otel 32 euro bu kahvaltı dahil süperr

kahvaltıda yalnız değildik

makedon çıkış

yunan giriş

yunanıstanda kısa aralarla 1.7 euro otoban parası aldılar

Tekrar kavalaya geldik osmanlıdan kalma su kemeri

Önce keramotiye kavalanın dısında 30 km kadar sonra son dk vapura yetişiyoruz.

Thassos a gecmemız aksam 5 i buldu acız yorgunuz.. önce bir iki tur attık kalıcak yer için sonra arka tarafına dogru gectık
 baktım oturmamıs şile kumbaba kıvamında kasaba havada kararmaya baslıyor.. dedim bir yerde yemek yıyelım
 ama yunanlılar cok domuz tüketiyor çekınıyoruzda ..makarna yıyelım dedık.. bir restaurant onunde durdum ıcerı mutfaga gırdım
 makarna dıyorum kadın yok dıyor ne var et var ne eti pörç diyor pörç ne dedim pork pork domuz taklıdı yapıyor
Dolapta yan yana duran tabaklarda bu porc bu cow dıyor.. dedim ne bellı belkı karısmıstır. aynı bıcakla kesmıstır..
aynı hızla dışarı wınnn..

Aclık devam.. vapurdan ınerken tarıfe almıstık baktık 8 de gerı donen vapur var.Biz sevmedık thassosu gıdıcez kavalada kalıcaz
o kadar yani

dönuste yolları karıstırdık hava karardı..Aslında thassosa gelmeden taa istanbuldayken bookıng ten bır otel bakmıstım hermes otel panagi köy içinde bır yer..
Baktım şansa önunden gecıyorum durdum anıden gırdım bahceye sahıbınınde dl1000 i varmıs neyse 30 euro kahvaltı dahıl yerlestık

Oteli bulma sevinci Angry

bir öneride bulundular gittik makarna yemege..
Bu makarnayı hakettim ben

Sabah mis gibi havada güneşe karşı uyandık.. Sabah güneşi kime..

Otelin bahçesi

Çatılar kaplamaları değişik

Sonra biraz köyde dolastık stiker magnet aldık .Köyden fotolar..

Saat 10 vapuru ıle keramotıye gececegız ordan dogru xhant iskece gıdecegız.Klasık foto cekmemiz gereken bır yer var.

Millet sıra beklıyor kıyamet gıbı kalabalık.. ama en basa gecıyoruz.

Derken iskeçeye girdik..

Yunanda birçok bayan scooter kullanan gördüm

meydanda frappe içiyoruz..güzel genclık dolu bır ortam

Sonra iskece den ayrılırken daha once bır arkadasımın bahsettıgı BMW yetkılı servisine ugruyoruz
Adam sıfır bmw ıkıncı el bmw ıle bırlıkte bır cok baska marka satıyor.Aksesuar vs var. 10 donum arazı uzerınde
2 dönum bına yapmıs.. Adam yarıscı .. bır cok kupa madalya plaketı var..Eskı bmw zundapları sıralamıs.. 2002 1502 yarıs
arabaları vs.. buyukce bır bmw motosıklet serviside var  fotolardan bakın..

KTM başka bişey oturur oturmaz hayallere dalıyor insan

derken burdan ayrılıyoruz ve dogru sınıra ılerlıyoruz..Sınırdan hemen once yunandan benzın alayım depoyu doldurayım diyorum
ama bakıyorumkı bızımkı ıle arasında sadece 20 kurus var vaz gecıyorum hıc olmassa paramız bızde kalsın

ve vatana dönüş

Tekirdağda köfta..Yeni planlar doğuya doğru.

Aksam saat 9 evdeyiz..

Git gel 3428 km olmuş.Toplamda türk parası ile 720 TL benzin almısım
900 euro garajdan cıkıp garaja dönene kadar yeme içme yatma ıvır zıvır hersey dahıl masraf..
İyiki giderken lastıklerı ve balataları degıstırmısım.. O guzel yollarda full dolu bır sekılde güven hıssettırdı bana.
En begendiğim yerler kavala ohrid selanik dubrovnik.. kosova ve karadağ yolları cok guzeldi.Hem asvalt guzel hem doğa.
Hiçbiryerde sıkıstırılmadım. Hep oncelık verdiler.Sollama yapmak ıstedıgım onumdekı yolun en sagına kadar gecti
Kafamda bır suru evham vardı.Şimdi iyiki gitmişim diyorum.TR ye döndukten sonra mahmutbeyden eve gelmek ıskence oldu
Trafik berbat sankı istanbulda yasamıyorum butun araclar ustume gelıyor. 130 la gıderken dibime girmiş yol istiyor
oysa önumde otobüs var....
Neyse kalın sağlıcakla bitti :)