Bu Günlük

Hızlı aktarma

Gunalp KOCAKANAT

Günalp Kocakanat

Toroslarda 0'dan 3000 Metreye 21 Rota (Rota 8 ve Rota 17)

Sun, Nov 01 2009 1:20

Bu hafta dahil yedi haftada toplam 15 rota gezdik.Artık rotalar uzadı.Özellikle bu haftanın Doğu Rotası inanılmaz güzel.Benim en sevdiğim rota bu diyebilirim.Eğrigöl inanılmaz bir yer.Muhakkak çıkılmalı.Buraya gitmek için öyle çok alternatif yol var ki.Her biri diğerinden güzel.Her bir yolu ayrı ayrı ve ayrıntılı olarak yazacağım.Bu saklı cenneti keşfedip doya doya yaşamak için en az 2-3 kez gitmek lazım.

KULLANILAN KISALTMALAR

--> 34 km. Bir sonraki noktaya olan mesafe

DBA          Dar ve Bozuk Asfalt yol

Off R         Off Road

*****           Mutlaka görülmesi gereken yer

BATI ROTASI :

Varış Yeri : Kaş

Geçilen Yerler :

Antalya --> 32 km.  Hisarçandır --> 33 km.  Altınyaka --> 24 km.  Kumluca --> 18 km.  Finike --> 35 km.  Kuzey yönünde Yeşilköy --> 10 km.  DBA

Çamlıbel Sapağını geçtikten sonra sola Dağbağ Köyü yoluna dönüş ***** (Bu arada Arycanda Antik kentini mutlaka ziyaret edin.)  --> 26 km. DBA  Kasaba Köyü

--> 22 km.  Kaş

Finike'den sonra Alternatif yol.Bu yolun girişini Finike içinde bulmak biraz zor olabilir.Bir markete yada yerli birisine Likya Yolu'nun girişini sorarsanız size tarif edeceklerdir.

Finike --> 6 km.  Off R  Yeşilyurt'dan sola Asarönü Köyü istikametine dönüş --> 14 km.  Off R Yolun 3 e ayrıldığı tepe noktası (Burada geliş istikametinize göre en

solunuzda kalan ve dik bir tırmanışa sahip olan yoldan devam etmek gerekiyor.) --> 12 km.   Off R Belören-Çağman Arasına çıkış (Bu yola ulaştığınızda sola Demre

istikametine değil sağa Çağman Köyü istikametine dönerseniz yine çok keyfli bir yoldan yukarıdaki rotaya ulaşmış olursunuz.) --> 9 km.  Off R Dağbağ Köyü (Artık

buradan yukarıdaki rotanın Kasaba Köyü istikametine devam ederek yine Kaş'a ulaşırsınız.

Toplam Mesafe / Gereken Zaman / Ortalama Hız : 200 km. / 4 saat / 50 km/h

Çıkılan En Yüksek İrtifa : 1000 m.

Rotadan Manzaralar :

Altınyaka Yolundan

Alternatif Yoldan Finike Manzarası

Alternatif yol

Kaş

DOĞU ROTASI :

Yukarıda da yazdığım gibi  bu rota,daha doğrusu Eğrigöl benim en sevdiğim yer.Eğrigöl'e batı taraftan 2 hatta 3 değişik yoldan çıkmak mümkün.Bugün ilk iki alternatifi yazacağım.3. alternatifi bir sonraki hafta,nefis bir şelale olan Cündere Şelalesinden tarif edeceğim.Aslında birde 4.Alternatif var ama bu yolu bende henüz yapmadığım için şimdilik yazamıyorum.Aslında bu dördüncü alternatif başlı başına bir rota olabilecek nitelikte.

Eğrigöle Kadar (1. Alternatif) Gündoğmuş üzerinden gidiş :

Antalya --> 80 km. Akseki Yol Ayrımı --> 24 km. Gündoğmuş Yol Ayrımı --> 33 km. Gündoğmuş --> 5 km. Eğrigöl istikametine sola yol ayrımı.(Bu noktayı,sola

dönerken hemen sağınızda kalan çeşme ve arkasına dinlenme için yapılmış perguleden tanıyabilirsiniz.)  --> 3,3 km. DBA Burada yol ikiye ayrılır.Bu noktada biz sağ

tarafa devam ediyoruz. --> 11,6 km. DBA Bu noktada yine yol ikiye ayrılır.Biz yine sağdan devam ediyoruz. --> 17,8 km. DBA İşte karşınızda Eğrigöl. Haritalarda bu göl

''Eğilgölü'' şeklinde adlandırılmış.2200 metre irtifadasınız ve İsviçre Alpleri aratmayacak bir manzara karşısındasınız.

Eğrigöle Kadar (2. Alternatif) Akseki'nin içinden gidiş :

Antalya --> 80 km. Akseki Yol Ayrımı --> 59 km. Akseki Yol Ayrımı --> 4 km. Akseki Merkezi (Burada ''Yarpuz'' Yolunu sorun. --> 18,5 km. Yarpuz Kasabası

(Kasabanın içine girmeden dosdoğru devam ediyoruz) -->  11,6 km. Off R Yol ayrımı (Buradan sağa dönüyoruz.) -- > 46,3 km. Off R Eğrigöl (İşte bu yol üzerinde irili

ufaklı,Dipsiz Göl,Duruca Göl,Küllü Göllerini göreceksiniz.Manzara nefis.Neredeyse sürekli 2000 metrenin üzerinde yol alınıyor.)

Eğrigöle şimdilik iki ayrı alternatif yolla geldik.Burada muhakkak çadırları kurup bir gece geçirin.Çok keyif alacaksınız.Şimdi Eğrigöl'den sonrasına devam edelim.Aslında buradan da bir kaç alternatif var.Bir tanesi haftaya tersinden yapacağımız Cündere Şelalesine inen yol.Ancak bugün biz Hadım üzerinden Taşkent' e devam edeceğiz.

Eğrigöl (Gölün kuzeydoğu köşesinden yukarıya tırmanan bir yol göreceksiniz.Buradan devam edeceğiz). --> 36,5 km. Off R Hadım-Dedemli Karayoluna çıkış.Buraya

gelene kadar yine bir kaç sapak var.Bu nedenle aşağıda bu yolu da Google Earth üzerinde ayrıntılı görüntüledim.) (Sapakta sağa Hadım istikametine dönüyoruz.)

--> 9,5 km. Hadım (Burada sağa Taşkent istikametine dönüyoruz.) --> 11 km. Taşkent (Daha önce Rota 16'da söylediğimiz gibi burada çoban kavurma yemeyi ihmal

etmeyin.) Buradan sonrası aynen rota 16'da olduğu gibi.)  -- > 9,5 km. Sağa Dönüş (Alanya yol ayrımı) --> 44,4 km. Karapınar Köyü Yol Ayrımı (düz devam edilecek.)

-- > 8 km. Kuşyuvası geçidi (Bu geçit anlatılması cidden zor bir geçit.Nefis bir manzara var.Muhakkak görülmeli.) -- > 35 km. Mahmutlar -- > 10 km. Alanya -- > 135 km.

Antalya

Toplam Mesafe / Gereken Zaman / Ortalama Hız : 500 km. / 13 saat / 40 km/h

Çıkılan En Yüksek İrtifa : 2400 m.