in

•   Aşılası Toroslar IX-Arkıcca ve Murtiçi

Fri, May 13 2011 12:46

Uzun zaman olmuş!

Hele ki,Toroslar ve Motosiklet sözkonusu olunca zamanın göreceliği daha iyi anlaşılıyor.Sanki 2-3 yıl geçmiş gibi son seyahatin üzerinden.

Baharda Toroslar bir başka!

Ne zamandır Toroslara çıkmayı planlıyorum.Aksilik bu ya,aylardır benim müsait olduğum her hafta sonu yağmur yağıyor.Hem de ne yağmur.

Sonunda yağmursuz bir hafta sonu yakaladık.Cumartesi günü havayı güzel görünce Orhan'ı aradım.Orhan her daim hazır.Daha hadi çıkalım demeye kalmadan,''Abi!hemen hazırlanıyorum,kaçta çıkarız?'' dedi.Mehmet'de scooter'ına tüp taktı,denemek için bahane arıyor.

Niyetimiz Arkicca'da (Gizli Cennet Şelalesi) gecelemek.Daha önceki gezilerimizden birisinde uğramış ve ''yeniden gelinecek'' listemize eklemiştik burayı.Adı gibi gizli cennet.Manavgat'tan Alanya istikametine doğru Akseki yol ayrımından bir kaç kilometre sonra Halitağalar Köyü Yol ayrımından giriliyor.

Doğa coşmuş.Bu sene su bol.

Bunca zamanın üzerine Torosların havasını ciğerlerimize doldurunca gevşedik.

Çadırları nereye kuralım diye düşünürken,Murtiçi'nde eski bir su değirmeni var,alabalığı harika oraya gidelim diye bir fikir attı Mehmet ortaya.

Yaptığımız yolda kesmemişti bizi zaten.Koyulduk tekrar Murtiçi'ne doğru yola.

Mehmet'in söylediği kadar varmış,nefis bir yer.Değirmende bulunan restoranın işletmecisi Mehmet ve ailesi de inanılmaz misafirperver.

Çadırları kuruyoruz.Tarzan misali ağaçların üzerine...

Mehmet yine tam tekmil.İdaş yatağı,battaniyesi,çizgili pijaması,ocağı...Smile

Birde bunların hepsini scooter'da taşıyor.

Akşam hava ciddi serin,daha doğrusu soğuk.Sobanın etrafına toplaşıyoruz.Bu arada yemeğe birde misafirimiz var.Atila'da yemek için

bize katıldı.

Sabahın ilk ışıklarıyla etraf başka bir güzelliğe bürünüyor.

Bu köprüyü Mehmet kendisi yapmış.Kendi elektiriğini de kendisi suyla üretiyor.

Yola koyulma zamanı.Bugün Eğrigöl'e çıkmayı deneyeceğiz.Gerçi pek umudumuz yok.Yolların hala karla kaplı olduğunu tahmin

ediyoruz.

Bu sefer farklı bir rotadan çıkacağız.

Güzelsu Köyü nefis taş evleri ile ünlü.

Tırmandıkca karlı zirveler çıkıyor ortaya.

Yörükler!Torosların gerçek sahipleri.Eh Mayıs ayı geldi ''Dağlar selam vermeye başladı''.Bağlasan durmazlar.

Yol boyu heryerden su fışkırıyor.

Bu arada Gazmen Mehmet scooter'a gaz dolduruyor.Başımıza bir de gazlı motor çıkardı.

1600 metreyi geçtik.

Her taraf kar.Bugün iki mevsimi bir arada yaşıyoruz.

Vee yolun sonu!Buradan öteye yol kapalı.

Yine aynı şey.Yörük misafirperverliği.Piknik yapan bir yörük ailesi bizi çaya davet ediyor.1900 metrede çay keyfine diyecek yok.

Yol,temiz hava,irtifa üçlüsü bir araya gelince acıktırıyor.Atıyoruz sucukları ateşe.Keyfe bak!

Ben ne desem boş.Sanıyorum bu hafta sonunu en iyi aşağıdaki fotoğraf anlatacak.

Gönderilen May 13 2011, 12:46 PM Yayınlayan Gunalp KOCAKANAT Ne ile 14 comment(s)