Emre AYTEKIN

Thu, Aug 10 2006 0:03

Akdeniz  IcAnadolu  Akdeniz

002 - 2006-08-02 08:12

Hafta sonu yaptığımız Çökeltme koyu, Dalaman Çayı Rafting gezimizden sonra, evimizde güya dinlenmek için geçirdiğimiz 1 gün boyunca heyecandan hop oturup hop kalktık.Çünkü artık kesin rotamız belli olmuş, haritada işaretlemeler yapılmıştı bile. Dostumuz İskender'in hafta sonu yaptığı önerleriyle çizdiğimiz ilk gün programımıza başlamak üzere sabah erkenden kalkmıştık...

İlk Gün: DAĞ YOLLARINDAN ANTALYA-KAPADOKYA.695 KM.

003 - 2006-08-02 10:30

Antalya'dan çarşamba sabahı yola çıktık.Alanya'dan Toroslara vurduk kendimizi.1850 rakımlı Faşikan Yaylası ve geçidi bizi bekliyordu.Tepelere baktığımızda bulutlar bizi biraz korkuttu açıkçası.

004 - 2006-08-02 10:45

Islanmaktan değil ıslak yollardan korktuk.Çünkü gideceğimiz yollar hiç de tekin değildi.Fakat korktuğumuz başımıza gelmedi.Yağmurluklarımızı hiç kullanmadık.

005 - 2006-08-02 11:38

Alanya'yı geçtiken sonra dağ yollarında 50 km kadar tırmadık.Heyecanımız, açlığımızı ancak buraya kadar unutturabilmişti.Meşhur manzaralı Castle Restoranda güzel bir kahvaltı yapmak için durduk.Fotoğraf çekilmeyi de unutmadık tabi.Fakat o güzel manzara yerini bulut ve sise bırakmıştı.Hiçbişey göremedik.Fakat o kadar açtık ki zaten bişey görecek halimiz yoktuBig Smile

006 - 2006-08-02 12:16

Tekrar yola koyulduk be başladık tırmanmaya.3.Vitese zaman zaman alabiliyordum.Yol asfalt olmasına rağmen daha hızlı gidemiyorduk.Tırmandıkça tırmandık.Ta ki rakım 1925 olana dek.Burası Çukuryurt geçidi.2 arabanın ancak geçebileceği yerler.Ama manzara çok güzel.Sadece yolun kenarına yaklaşmazsanız.Biz en fazla bu kadar yaklaştık o da su içmek içinBig Smile

007 - 2006-08-02 13:09

Torosların arka tarafına geçtiğimiz bu noktada artık bulut mulut kalmamıştı.Zaten artık Akdeniz bölgesinden çıkmış İçanadolu bölgesine inişe geçmeye başlamıştık.En fazla 3 vitesle inişi tamamladık.Ve bizi çok güzel bir şelale karşıladı.

008 - 2006-08-02 13:33

Faşikan geçidine gelmek üzereydik.Burdan Taşkent'e ordan Hadim'e geçecektik ki yolun kenarında küçük bir Hadim tabelası dikkatimizi çekti.Toprak yolu işaret ediyordu.Biraz çıktık ve köylülere sorduk.30 km lik kestirme bi yol olduğunu söylediler.Fakat geçmemizi pek önermediler.Neden önermediklerini girince anladık.30 km boyunca sadece traktörlerin geçebileceği bu yoldan taşların kayaların üzerinden hoplaya hoplaya,değil insan, hayvanı bile bağlasan kaçmayı düşünecek, cep telefonlarının bile çekmediği yerlerdi burası.Sanki terkedilmiş ve çorak.Hiç bir yaşam belirtisi yoktu.İnsan yapısı olarak gördüğümüz sadece terkedilmş bir maden vardı.Normal bi haritada bu yol gösterilmiyor zaten.Belki daha ayrıntılı haritalarda bulunabilir.

009 - 2006-08-02 14:36

işte bu yolun başında çekilmiş bir kare.Yol boyunca durmayı hiç düşünmezdiniz emin olunBig Smile
Bu yolu aklımızda ya motor bozulursa gibi korkulu düşüncelerle bitirip geçtik.Artık Hadim'deydik.Burdan Karamana geçmek için yine dağ yollarını tercih ettik.Aladağ,Kızılkaya ve Karaman.Tam 76 Km'lik maraton yine başlamıştı.4.vitesi özledik.Hem de çok özledik.En başta iyi gibi görünen yol ilerledikçe iyice daralmaya ve kötüleşmeye başladı.Yine de daha önce geçtiğimiz yollara göre daha iyiydi.

010 - 2006-08-02 16:12

Bu yolu tırlar kestirme olarak kullanıyormuş.Koca koca tırların nasıl bu yolu bitireceğini düşünmeden edemedik.İşte o tırlardan birini geçerken soför bizi durdurdu.Ve bize 4-5 kilo kadar kiraz ikram etti.Dalından yeni kopmuş bu kirazların tadına diyecek yoktu.
Bu fotoğrafı çekmek için kurduğumuz özel hafif alaşımlı tripodu km'ler sonra burda unuttuğumuzu farkettik.İşte güzelim tripodla çektiğimiz son fotoğraf.Tripodu bulan masum köylü kimbilir onu neye benzeticekti.

011 - 2006-08-02 18:22

Karaman'a gelmiştik.Burdan Ereğli'ye gidecektik.işte özlediğimiz yüksek vitesler için çok elverişli bir yoldayız.6.vitesi ne kadar özlemişim.Bu yolu bir çırpıda geçip Ereğli'ye vardık bile.Burdan yukarı dönüp Karapınar yoluna girdik.Bu yolu sonuna doğru yine bi dağ yoluna girecektik.Girmeden önce krater gölü Meke gölünü ziyaret ettik.Suya girenler bile vardı.Hoş bir görüntüye sahip bu göle elimizi soktuk fakat su kuruyunca elimizde ve eşyalarımızda bembeyaz bir toz bıraktı.Ama yine de burda olmaktan mutluyduk.

012 - 2006-08-02 18:48

Burdan Aksaray'a ulaşabilmek için Emirgazi yoluna saptık.Tam bir İçanadolu ovası ve yaşam biçimi.Ker*** evler,hayvanlar,traktörler.Ağacı pek olmayan.Ker*** evlerin tepesinde çanak antenler.Ker*** ev teknolojisi bayağı gelişmiş İçanadolu'da.Betonarmeyi aratmayan görünüşlü evler gördük.

013 - 2006-08-02 19:24

Bu yoluda bitirdik.Ve Aksaray yönüne doğru döndük.Güneş batmak üzereydi.Sahibi Niğde'li olan bir benzin istasyonunda durduk.Kapadokyaya gittiğimizi söyleyince bize Niğde'yi anlatmaya başladı.Hatta benzin istasyonuna Niğde'nin tarihi güzelliklerini anlatan bir de tabela yaptırmıştı. Niğde hakkında çok güzel şeyler öğrendik.Bize gün batımında çay ikram ettiler.Eğer yolunuz o tarafa düşerse Emirgazi yol ayrımını geçince Aksaraya doğru 500 m ilerdeki bu benzin istasyonuna uğrayıp o güzel çaydan içip Niğde hakkında bilgiler alabilirsiniz.

014 - 2006-08-02 19:45

Gün batımını çaylarımızı yudumlarken içtik.Bi dahaki sefere Niğde'yi ziyaret edeceğimiz sözünü verdikten sonra tekrar yola koyulduk.
Bu moladan sonra hava karardığı için artık hiç mola vermeden Avanos'a gittik.Ada kampingde çadırlarımızı kurduk.yemek yapmaya başladıktan sonra daha sonra profesyonel aşçı olduğunu öğrendiğimiz Fransız bir çadırcı bize yemek ikram etti.Ne kadar şanslıyız değil mi?Big Smileİşte ilk gün 695 km.

015 - 2006-08-03 11:41

O gece yattığımız yeri çook beğendik.Ve işte Avanos'taki ilk sabahımız ve side case'leri masa olarak kullandığımız ilk kahvaltımız.

016 - 2006-08-03 13:13

Bu günkü plan Ürgüp,Göreme,Ortahisar,Uçhisar Kalelerini gezmek.Açıkava müzesini ziyaret etmek.Geziyi anlatmaya başlamadan önce Kapadokya tarihi hakkında kısa bir bilgi vermek isityorum: Milyonlarca yıl önce Erciyes veHasan Dağlarından fışkıran lavların soğumasıyla insanoğlunun ilk ziyeretiyle buranın tarihinin başlangıcı bir oldu.1958 Yılında J.Mellaart tarafından keşfedildi ve ilk kazılara 1965 yılında başlandı.Bu ilk kazıda Neolitik çağa ait yani 9-10 bin yıllak yerleşim yerleri bulundu.
Proto Hitit'ler bölgede dağınık olarak yaşıyan Neşa halkı ile kaynaşarakgüçlü Hitit Devletini kurdular.Bu devlet M.Ö 1200 yıllarına dek hüküm sürdü.Ardından Anadolu'da Beylikler devleti kuruldu ve uzun süre sahipsiz kaldı.M.Ö 6. ve 7 .yüzyıllarda Orta Anadolu'da at yetiştirmekte olan ünlü Frig'lerce yönetim ele alındı.Friglerden sonra kısa bir dönem Med'lerin eline geçsede M.Ö 547 yılında Anadolu baştan başa Pers'lerin eline geçti.Perslerin Kapadokya'ya verdikleri isim "Katpatukya"idi.Pers dilinde Katpatukya "Güzel Atlar Ülkesi" anlamına gelmekteydi.
M.Ö 333 Yılında Büyük İskender Kapadokya'nın güney kısmını ele geçirdi.VE büyük seferi için güneye doğru yol aldı.Büyük iskender'in üvey oğlu daha sonra kuzeye yürüyerek Kapadokya'yı da ele geçirdi.Büyük İskender'in yerine geçecek varisi oladığı için imparatorluk sarsılmaya başladı.Bölge M.Ö 30 yılında ise Roma'lılara geçti.
Bundan sonra orta Anadolu'da hristiyanlık hızla gelişerek kilise ve manastır yapımına hız verildi.Önemli mimari yapıları yoktu.Çünkü hristiyanlık serbest değildi.Constantinus imparator olunca Hristiyanlığı serbest bıraktı ve Kapadokya'da din hızla gelişmeye başladı.Kilise,manastır gibi yapıların yapısı sürdürüldü.
1071 Yılında ise Anadolu'nun hızla selçukluların eline geçmesiyle Bizanslıların dini inançlarına dokunulmamış ibadetleri serbest bırakılmıştır.Bu yıllarda Anadolu'ya giren Selçuklulara karşı mağaralar sığınak olarak kullanılmıştır.

Çok kısa tarihi anlatımdan sonra geziye başlayabilirim.
İşte yavaş yavaş yaklaşıyoruz.Etraf değişip ilginç bir hal almaya başlıyor.Boşuna Türkiş sayns fikşın'lar buralarda çekilmiyorBig SmileCüneyt Arkın Dünyayı burda kurtarmadı mı mesela?Big Smile

017 - 2006-08-03 13:35

Dünyayı kurtarmaktan vazgeçip oralarda bulunan bu teyzenin semaverde demlediği nefis çayından içiyoruz.Ardından ilk olarak aynalı kiliseyi geziyoruz.

018 - 2006-08-03 14:06

Ordan Ürgüp'e Ortahisar Kalesine geçiyoruz.İşte Ortahisar Kalesinden şehrin görünümü...

019 - 2006-08-03 14:08

Uçhisar Kalesinin de aynı görünümde ve özellikte olduğunu söylüyorlar.Ve biz de gitmekten vazgeçiyoruz.Ama bu kareyi de çekmeden edemiyoruz.

020 - 2006-08-03 16:51

Artık Açık Hava Müzesini Gezmenin vakti geldi.İşte açık hava müzesi ve görüntüleri...

021 - 2006-08-03 16:57

Küçük bir kilisenin içinde vaazı şarkı söyleyerek veriyorumBig SmileAkustik çok güzel...

022 - 2006-08-03 17:12

Güvercinler.Çok fazla güvercin var.Çünkü yuvaları var.

023 - 2006-08-03 17:31

Açık hava müzesindeki tüm kiliseleri ve yaşam alanlarını dikkatle geziyoruz.Fakat günümüze sağlam kalmış en güzel görüntüler Karanlık Kilise'de bulunuyor.Bu kiliseye ekstra ücret ödeyerek girebiliyorsunuz.Ama değer.Diğerlerine göre çok farklı.Flaşlı fotoğraf makinası kullanılmayan bu kilisede yanlışlıkla flaşı açık unutarak çektiğim fotoğraflar.

024 - 2006-08-03 17:38

025 - 2006-08-03 17:39

026 - 2006-08-03 18:45

Tüm fotoğraflar Hz.İSa'yı anlatıyor...Ve neredeyse tüm fotoğraflarda yüzler kazınmış.Gözler oyulmuş.Sakın bu işi sadece Türklere mal etmeyin.Buraları ele geçiren topluluklar öncekilerin yapıtlarını bu hale getirmişler.
Açık hava müzesinde Karanlık kilisenin dışında görmeniz gereken yerler,Azize Kartine Şapeli,Çarklı Kilise,Kızlar Manastırı,Tokalı Kilise,Elmalı Kilise,Azize Barbara Şapeli,Aziz Basil Şapeli,Yılanlı kilise gibi yerler mevcut.

027 - 2006-08-03 19:14

Ve işte ünlü peribacaları.Göreme'deyiz.Hristiyanlar Arapların baskısı nedeniyle buraya Göremezsin anlamında Gor Emi adını takmışlar.Bu isim daha sonra değişerek Korama ve Göreme olmuştur.
Daha sonra iyice aşağıya inerek Ürgüp merkeze geliyoruz.Burda yerleşim yerini kuşbakışı gören bi noktada Temenni Tepesindeyiz...

028 - 2006-08-03 19:24

029 - 2006-08-03 19:43

Akşam olmak üzere.Kendimizi gün batımına göre ayarladık.Güneşin batışının en güzel izlendiği noktalardan biri Sunset-Panorama'dayız.

030 - 2006-08-03 19:55

Gün batımını izlemeye gelenler arasında işte bu motosiklet de vardı.Benimkinin büyük büyük babası.Konuşacak çok şeyleri var.

031 - 2006-08-03 22:35

İşte 1 günü daha böyle bitirdik.Akşam çadırımızdayız.Elif içeri bir misafir almış.Adına Fındık koyduk...

032 - 2006-08-04 12:47

Ertesi sabah çok da erken olmayan bi saatte benzinimizi alıp Ankara'ya doğru yola koyulduk.Sevgili dostum Levent'le buluşacaktık.Ankara'dan önce ise Özkonak Yeraltı Şehri ve Hacıbektaş'ı ziyaret edecektik.Önce Özkonak Yeraltı şehrine uğradık.Avanostan sonra Gülşehir istikametine 12 km giderseniz bu şehrin girişine ulaşabilrsiniz.Burda bize rehberliği Serkan yaptı.Şehirle ilgili tüm bilgileri bize anlattı ve içeriyi bize gezdirdi.Bence bigün yolunuz buraya düşerse mutlaka Serkan'ı bulun.Çünkü içerisi hem karışık hem de bilgiler ışığında daha da hoş bir gezinti oluyor.

033 - 2006-08-04 14:25

Özkonak Yeraltı şehrinden çıkıp gagamızı Hacıbektaş istikametine çevirdik.
Normal yolların dışında kestirme bir yol keşfettik.Hacıbektaşın girişine çıkardı bu yol bizi.Yeni yapıldığı için mıcırlar yüzünden epey yavaş gitmek zorunda kaldık.
Seyir halindeyken sol el bileğimin hemen üstünde bir acı ve yanma hissettim.Kenarda durup montumu sıyırdığımda kocaman ve şimdiye kadar hiç görmediğim bir cins bir arı ile bakıştık.Ama iş işten geçmiş bileğimi 2 yerinden sokmuştu.Hemen en sıcağından bir taş bulmasını söyledim pilyonuma.Taş bastık ve sanırım şişmeyi engelledik.Tüm yanmalara ve uyuşmalara karşın yolmuza devam ettik.Ve işte Hacıbektaştayız.Parkı geziyoruz.İşte arkada Yunus Emre,önde ise bendeniz EMRE....

034 - 2006-08-04 14:39

Hacı Bektaş-ı Veli...Kucağındaki Aslan ve Geyik zıtları kardeşlik içinde yaşatabilmeyi simgeliyor.

035 - 2006-08-04 14:42

Meşhur Deliklitaştan geçiyorum.Çok kolay geçtim.Fazla günahım yokmuş demekBig Smile16-18 Ağustos tarihleri arasında burda şenlikler yapılıyor.

036 - 2006-08-04 15:21

Daha sonra şehir merkezine doğru yola çıkıyoruz.Hacıbektaş-ı Veli Türbesinin burda olduğunu öğreniyoruz.İşte onun önündeyiz.Arkadaki heykel Hacıbektaş-ı Veli

037 - 2006-08-04 15:24

Meşhur Aslanlı Çeşme

038 - 2006-08-04 15:27

Hacıbektaş-ı Veli düşünceleri...
Türbeyi ve camiyi geziyoruz.Çilehane ,yemekhane gibi yerler çok ilginç.Mutlaka gidip görülmeli.Akşamı Ankara'da geçiriyoruz.Gece Levent ve Zeynep'te kalıyoruz.Sabah erkenden kalkıp Bolu Sarıalan için yola koyulucaz...

039 - 2006-08-05 06:47

Levent ve Zeynep'te çok güzel bir uyku çektikten sonra sabah erkenden uyanıyoruz.Son hazırlıklarımızı yapıp yola çıkıyoruz.Benzin alıp Sarıalan gezisi için buluşma noktasına gidiyoruz.

040 - 2006-08-05 07:10

İşte buluşma yerindeyiz.Yavaş yavaş geziye katılacak diğer motorlar ve arabalar da gelmeye başladılar.Nafiz Abi ve Sabit Abi'nin çıtır çıtır simitleri ile kahvaltımızı yapıyoruz.Çay da vardı ama başına yolda bir kaza gelmişBig Smile

041 - 2006-08-05 13:15

Ben ilk grupta yola çıkıyorum.Önce çok güzel bir tesiste açık büfe kahvaltımızı yapıyoruz.Ardından Bolu'dayız.Sarıalan ve kamp yerimiz.
Bolu Sarıalan gezisi içn fazla söze gerek yok.Çok güzel bir duraktı bizim için.Hard enduro yapma fırsatını da bulduğumuz çok güzel parkurlar da vardı.Özellikle göl çevresinde yaptığımız off-raod turu çok zevkliydi.Çıkmaz dediğimiz heryerden çıkıyor bu makinalar.E tabi kendi çıkmıyor.Kullanıcısı ile beraber...
Yolcu yolunda gerek...Yolumuz İzmir'e doğruydu.Sıcak bir uğurlamadan sonra biraz hüzünlü fakat güzel anılarla yola koyulduk.Bolu,Yalova,Balıkesir, Bursa Manisa ve güzelim İzmir...Akşam 10 gibi İzmir'de evimizdeyiz.

042 - 2006-08-08 16:44

İzmir'de Ortaca'dan arkadaşlarımız İskender ve Aylin'le buluşuyoruz.Onları İtalya'ya uğurladık.Kordondayız...

001 -

Kordonda gün batımı izlemeden olmaz..
İzmir'deki bu günümüzü de böyle bitiriyoruz.Ertesi gün Bedemler köyü ve Karaburunu Ziyaret edicez.Bademler Türkiyenin ilk Tiyatrosuna sahip köyü.Karaburun ise Türkiye'nin en batı ucu...

043 - 2006-08-09 14:05

Ertesi gün erkenden kalkıp ilk olarak Seferihisar yolunda 15 km içerde Bademler Köyüne gidiyoruz.Çok aydın bir köy.Köyün kendi tiyatrosu var ve kendileri oyunlar sergiliyorlar.Burda köy kahvesinde sohbet ediyor ve çay içiyoruz.İşte köyün çıkışından bir kare.

044 - 2006-08-09 19:03

Biraz sonra aşağıdayız.
Bu koyda denize girip serinledikten sonra güneşlenirken denizden gelen bir balıkadam işte bunlarla çıkıyor.

045 - 2006-08-09 19:20

Karaburun kazasına gelmeden 10 km önce Saip Köyünün altında yer alan Ulucabük Koyu.Önce Saip köyüne uğradık.köy kahvesinde birer çay içip sohbet edip güzel manzarayı ve havayı içimize çekiyoruz.İşte ulucabük koyunun yukarıdan görünüşü...

046 - 2006-08-09 19:50

Akşama doğru kazaya çıkıyor ve bir kafede meyveli sodalarımızı yudumluyoruz.Akşam olunca limana gidip gerçek kefallerin tadına varıcaz...

047 - 2006-08-09 22:24

Akşam yemeği için sözleşip limana gidiyoruz.Albatros Restoranda gerçek yağlı kefallerimizi yiyicez.İşte benim seçtiğim 1.3 kg lik dev bir kefal.Bir çırpıda yiyebiliyorum.Çünkü çoook lezzetli...

048 - 2006-08-10 01:58

Sohbetimizi ediyor balıklarımızı yiyor ve veda anını ölümsüzleştiriyoruz.En solda Ahmet abi.siyasal bilimler mezunu ama karaburunda balıkçılık yapıyor.Alpaslan.Albatros Restoranın işletmecisi.Biz ve arkadaşımız diğer Ahmet.Vedalaşıyoruz.Çünkü ertesi sabah erkenden yollara düşüp Afrodisias antik kentini görüp ordan Antalya'ya geri dönücez.

049 - 2006-08-10 13:08

Evet Ertesi gün Antalya'ya dönmemiz gerekiyordu.Rotamız dahilinde Afrodisias antik kenti de var.Düşüyoruz yollara...
Önce Saip köy kahvesine uğruyoruz.Köylülerle vedalaşıyoruz.Saip köyü muhtarı olan arkadaşım Turhan'la birbirimize tekrar görüşmeyi dileyerek ayrılıyoruz.
İlk olarak Ardıç'ta duruyoruz.Mordağan'a girer girmez bu şirin koyda biraz mola veriyoruz ve eski bir büyüğümüzü ziyaret ediyoruz.

050 - 2006-08-10 16:58

Bu moladan sonra benzin dışında durmama kararı alıyoruz.Ta ki Afrodisias Antik Kentine kadar...
Afrodisias'a Nazilli'yi geçer geçmez karşınıza çıkan Kuyucak'tan hemen sonraki Karacasu ayrımına dönerek gidebilirsiniz.Tabelaları takip ederek kenti çok rahat bulabilirsiniz.Çok fazla turistin ilgisini de çekiyor bu antik kent.

051 - 2006-08-10 17:14

Hiçbiyerde bu kadar çok ve güzel işlenmiş lahiti bi arada görebileceğinizi sanmıyorum.Hele bir müzesi var ki inanlımaz.Mutlaka görülmeli..

052 - 2006-08-10 17:17

İlk olarak bizi çok yakından ilgilendiren anfitiyatrodayız.Biraz sonra tiyatronun sahnesinden akustik denemeleri yapıcaz.Cidden çok güzel bir akustiği var bu tiyatronun.Burda opera temsilleri ve konserler yapmalıyız diye geçirmiyor diiliz içimizden.

053 - 2006-08-10 17:43

Vee işte meşhur AfroditBig Smile
Gezimizin kısa özeti işte bu kadar.1 hafta sürdü.Biz çok mutluyuz.Antalya'ya hoş anılar fotoğraflar ve videolar ile döndük