Ozan ILTER

Iskenderein memleketi Ortaca 3 gunde 1.750 km

Mon, Mar 24 2008 22:28

Türkiye  Yunanistan

Efendiiiimmm..... herşey evvelki hafta salı günü canıın sıkılmasıyla başladı. Söyle dedim hafta sonu biyerlere kaçsam.... genelde cumartesileri arazide motora binerim, ama o aralar uzun zamandır yağmur yağmamış ve yerler çok kurumuştu. Yerler kuru olunca motor kaymıyor, keyfi de çok az oluyor, lastik masrafı artıyor.. neyse uzatmayayım, dedim ki büyük motorla biraz yol yapayım. Tam o sıralarda İskender in raporunu okudum, önümüzdeki hafta benzer bir gezi yapacağının haberini veriyordu.. tamam dedim İskendere katılayım.. Sonrasında Hakkı yı aradım, hadi hafta sonu gidelim... Hakkı yı hep kızdırırım gel derim, gelmez, yade eşi dünya tatlısı Yeşim izin vermez...
neyse yine takıldım, hadi hafta sonu biryerlere gidelim...
– valla iyi olur gidelim...
-alla alla emin misin
-valla çok sıkıldım, tam da gitme modundayım..
-ee tamam yuvacık barajına gidelim..
-o çok yakın be Ozan, hani uzağa gidecektik, beni kesmez..
-ne yapalım peki
-ayvalık, asos falan
-aaa yeter oralarda hep gidiyoruz, hadi ortacaya gidelim
-ora nere
-fethiye- marmaris arası işte...
-oha, kaç km
-700 falan korktun mu cicim
-Yok ulan gidelim
-Ciddi misin
-Valla gidelim
-Ama 3 gün olsun
-Tamam c.tesi sabahı 5 , taner börek teker döner...

001

Sabah taner börekte bekliyorum... saat 5.15 oldu..

002

Telefon açtım, uyuya kalmış bizimkisi, saat kaç 5.15 ya valla uyuya kaldım hemen geliyorum.. allahtan malzemeyi geceden hazırlamış, 5.45 de geldi.. tabii Hakkı çok üzgün çok mahçup.. bilirim takar böyle şeylere... aman ne yapalım canın sağolsun elime koz verdin ya artık sen düşün hayat boyu kakarım başına....

Neyse yolumuz uzun hemen çıkıyoruk eskihisara doğru, hava henüz ağırıyor....

003

Güzergahımız çok güzel, amacımız yol yapmak olduğundan istanbuldan ortacaya düz bir çekince gideceğiniz yol aşağı yukarı bizim güzergahımız oluyor... ara yollardan hep yani... feribottan iner inmez benim daha evvel hiç geçmediğim bir ara yola giriyoruz. O yol bizi iznik gölüne bağlıyor, gölün etrafından dolanıp domaniç tavşanlı yolunu yapıyoruz.. hep viraj hep viraj...

004

Yollarda hala kar var J çok mutluyuz çok...

005

006

Kamyoncunun derdinden kamyoncu anlarmış

007

Derken öğle yemeği molası Kula da

008

Ve gezinin en tatsız olayı, trafik cezası yedik.. 114 km hız yapıyormuşuz gezici radara yakalandık..

009

Artık oratacaya 50 km kadar var, yol bitti sayılır..

010

Toplamda 12,5 saat sürdü bu gidiş keyfimiz... son 50 km de kaybolduk bir de.. efendim ben daha yeni bir zümo aldım...bu nedenle tam alışamadım bu aleti kullanmaya... magelllan daha kolaydı bu daha teferruatlı sanki... neyse bu alet bizi kestirme falan diye stabilize yollara da soktu.. ilki kale yakınlarındaydı... Hakkı bana baktı ve ya buranın doğru yol olduğundan emin misin dedi... valla ben gps in yalancısıyım.... ama bunu söylediğinde toprak bir yoldan dapa tırmanıyorduk, yaklaşık 2-3 km kadar toprakta gittikten sonra sordu... bilirsiniz ben de toprak yapmayı çok severim, yol bozuldukça heyecanım ve keyfim artar... neyse yaklaşık 2 km kadar daha edevam ettikten sonra bizi ana yola bağlamıştı ilk girişimizde...

011

İkincisinde hata bizdeydi ve toprakta fazlaca debelendik, sonrasında köylüye sorarak en teknolojik yoldan ortacaya bağlandık.. bu arada biraz zaman katbettik tabii... İskender garibim bizi beklemekten helak olmuş ve biraz da meraklanmıştı...
Neyse Sıcak karşılama sonrası İskenderlerin oteline yerleştik Ortaca da... biz aslında Hakkı yla çadır yapmayı planlamıştık, motorların arkasında çadır, uyku tulumu ve mat herşeyimiz hazır... ama bir sonraki gün off-road sürüşümüz var, İskender söz verdi, motorları tekneyle dalyanın karşısına geçireceğiz ve sıcak suyla duşun dayılmaz çekiciliğine kapılıyor ve hiç itiraz etmiyoruz.... Ama yarın çadırda kalacaz di mi İskender? – konuşuruz arkadaşlar ...

012

Gece burada bitmiyor elbette, iskender kardeşimiz bize Levrek hazırlatmış ve bir dolu meze var masada.... levreğin yanısıra hatırladığım en güzel meze alabalık füme, sarımsak soslu falan .... yemede yanında yat.... yat demişken saat 10 olmuş hani tavuk da değiliz ama gözlerimiz 2-3 kaheh rakı sonrası artık sözümüzü dinlemiyor, sabaha görüşürüz diyip ayrılıyoruz, daha yastığa kafam değmeden uyuya kalıyorum...

Sabah erken uyanıyoruz, kahvaltı sonrası 8.30 da yola koyuluyoruz... önce göcek koyunu geziyoruz... onunla ilgili fotolar İskenderde... Sonrasında dalıyoruz çam ormanlarının içindeki yangın yollarına... yol boyu bir çok kovan görüyoruz, arıcılık yaygın galiba ...
İlk molamız güzel bir koyda, ufacık ama şirin...

013

Bütün günümüz dağların tepesinde, çam ormanlarının arasında geçiyor... manzara bizi hep büyülüyor...

014

015

016

017

018

Derken bir tesise varıyoruz.. elbette bu tesadüfen olmuyor, rehberimiz çok iyi her yeri avcunun içi gibi biliyor..

019

020

021

Kısa bir molanın ardından tekrar yola çıkıyoruz... tesis tabii ki bomboş, henüz çok erken... 3-4 ay sonra bu sessizliğinden eser kalmayacak

022

Gezi raporunu ben yazıyorsam, elbette bu bir ktm klasiği olmak durumun da ehehehe...

023

Derken meşhur Dalyana varıyoruz öğlen vakitlerinde

024

025

O da ne bir tekne geliyor uzaktan uzaktan hayırdır ...

026

İlk kurban Hakkı... hani motor düşer falan, nemi lazım ben bi göreyim risk ne kadar... hani sorun olacaksa bir rampa yapıp karşıya atlarım belki, yüzmek yerine...

027

Sırıtma Hakkı, tamam hayatındaki birçok ilki sayemde yaşıyorsun....

028

Yorulmuşuz biraz..

029

Ee tamam sıra bende artık...

030

hey yavrum be tekneye sığmuyor koca KTM... enginlere sığmaz taşar diyorum da inanmıyordunuz...

031

Klasik devam ediyor

032

033

034

en heybetli pozlar İskender den .. sona kalmanın da avantajları varmış...

035

036

Kaptana teşekkürker

037

Macera karşı kıtıda devam ediyor..

038

Hakkı öyle toprak işinde çok eski değildir... yol boyu İskender en önde, ortada Hakkı en arkada da ben gittim... neyse baktım Hakkı havlara girmiş, sanki toprakta 1000 km tecrübesi varmış gibi, motorun arkasını bir sağa bir sola kaydırıp duruyor... ulen dedim bırak havasını yapsın çocuk... sen misin azan... işte böyle olur ha...

039

Böyle popo üstü oturur yardım diye yalvarırsın işte..

040

Bayağı taşlı topraklı tepeler aştık..

041

Hatta taşların üzeirnde yaklaşı 50 mt kadar yürüdüm bile ( bilirsiniz yürümeyi hiç sevemem ) Ama sonunda gördüğümüz manzaraya değdi...

042

043

044

045

046

047

Derken İskenderim meşhur yangın kulesine çıktık..

048

Ve gezi gününün sonunda elbette İskender in merakını giderim gerçek bir ADV motora binmek ne demekmiş onu tattırdık

049

050

Gece yine İskenderin oteldeydik. Bu sefer mönü de çoban kavurma vardı ve yine o da çok lezzetliydi.. ama yine saat 10 gibi dayanamayıp uyuya kaldık..
Ertesi gün dönüş yolunda hatırladım en güzel şey sabah kahvaltısıydı... hiç tahmin etmiyorduk ama köyceğiz Petrol ofisinde inanılmaz bir kahvaltı yaptık...

051

052

Sonrası bildiğiniz izmir-aydın ortabanı-balıkesir-istanbul.. klasik sıkıcı yol...

053

Bizim geziden aklımda kalan en önemli şey İskenderin misafirperverliğiydi, buradan tekrar tekar teşekkür etmek isterim İskendere... Allan herkese böyle güzel dostlar nasip etsin..

054

cumartesi gittik, pazartesi döndük.. 3 gün 1750 km kadar yol oldu, kurtlarımızı döktük..

Iskender'in kamerasindan

Kargınkürü gölü

123 -

124 -

Bu arada açlıktan Sarsala koyunun fotolarını çekmeyi unutmuşuz

Dalyan deltaları

125 -

126 -

127 -

128 -

129 -

Yolun bittiği yerde bekleyen cefakarlar

130 -

Yayınlanış Tarihi Mar 24 2008, 10:28 PM Yayınlayan Ozan ILTER

Yorumlar

Cem YILDIZ Dediki :

Akdenizliler! artik boyle akincilar gibi asagilara sarkmamiza alisin :) Bu olaylardan bu yaz cok olacak...

Eline saglik ozan, GPS rotasi cok ise yarar.. Vaka iskenderim yollari her daim bize gosterir ama haritamizda da izi bulunsun :)

Iskender! KTM cilerin niye hep ayakta gittiklerini anladin di mi? cok rahatsiz be yaaaa... Oturulur gibi degil  Big Smile

March 24, 2008 10:37 PM

Levent Vardar Dediki :

Öyleyse, Istanbul'lu motorcular, yaz geliyor, ilk hedefiniz Akdeniz. İleri!

Bu gezinin ilk sonuçlarını da ben açıklayayım isterseniz. skender motoru satışa çıkardı. KTM alacağım diye tutturdu :-)

Sevgili Ozan, Ege'liler her zaman misafirperverdir. Zaten bir geziyi de keyifli hale getiren en önemli etkenlerden biri. İyi bir rehber, sıkı bir arkadaş.

Tekerlerinize sağlık arkadaşlar. Yolunuz her daim açık olsun.

Selamlar, Sevgiler

Levent Vardar

March 24, 2008 11:41 PM

Cem YILDIZ Dediki :

Leventcigim Iskender cogunlukla esi ile gezer ki KTM ile bu is hayatta olmaz.. Beraber mi ayakta gidecekler yani Big Smile Iskender alsa alsa 2008 bir 1200 GS alir ki yakisir da Big Smile

Ne varki gezi guzel olmus. aklim kaldi ne yalan soyliyeyim. Keske sartlar farkli olsaydi da ben de katilabilseydim.

March 25, 2008 1:06 AM

Yüksel ERDOĞAN Dediki :

Merak etme Cem.İskender bu yaz güzel bir Toros planı yapmış. Umarım hep birlikte gidebiliriz.

March 25, 2008 2:00 AM

Ozan ILTER Dediki :

İskender bebek bekliyor. bu yüzden önümdeki 3-5 sene yanlız binecek gibi görünüyor... tek başına olunca da ister otursun ister kalksın fark etmez... daha ne geziler yapacağızönümüzdeki dönemlerde...

March 25, 2008 12:34 PM

Yesim Dediki :

Sevgili Ozan ve İskender, muhteşem bir gezi olmuş, insanın aklı kalıyor gerçekten..Hele teknede motor mevzuuna bittim desem:):) Asfalt-arazi-deniz-manzara-gurmelik, yok yok gezide, harikasınız, darısı başımıza inşallah:)

March 25, 2008 4:06 PM

Omer Tigli Dediki :

Ozan, keyifle okudum, çok güzel bir gezi olmuş.

İskender'imin de ev sahipliği bir başka oluyor.

En kısa sürede toroslarda kamplayalım :)

March 26, 2008 7:54 PM

Altug SAYGILI Dediki :

Ozan eline sağlık. Benim 3 günlük kaçış raporları gibi olmuş bu rapor.

Gezi tarihi hangi ay idi yazabilirmisin?

March 28, 2008 4:17 PM

Iskender SONGUR Dediki :

Sevgili Ozan ne iyi ettinde geldin . Sayende Hakkı Abeylede tanıştık . Nede  güzel oldu .

Yolu buradan geçen bütün motorcu dostların burada bir kapısı var .En azından sıcak bir kahve-çay Yada soğuk ayran molası için herzaman beklerim

Ömer sen var ya sen :)

March 28, 2008 5:24 PM

Altug SAYGILI Dediki :

Fotolarda tarih yaziyormus simdi gordum Ozan. ;)

Su havalar biraz duzelsin bende gitmek istiyorum ozledim Dalyan'i.

March 31, 2008 11:53 AM

Ozan ILTER Dediki :

Altuğ sen de beğendiysen mutlu oldum... Hemen her hafta biryere kaçıp bizi imrendiren raporlar yazıyorsun. her raporunun sonunda hissetiklerimi umarım hissettirebilmişimdir...

sevgiler..

April 1, 2008 10:11 AM

Kerem BARUT Dediki :

eline sağlık ozan

annem babam marmariste oturduğundan senede 2-3 giderim marmaris'e ama iskender'e uğramak kısmet olmadı

ama bu sene kesin :)

May 19, 2008 10:07 PM

Bulent Ozturk Dediki :

slm

Arkadaşlar inanın bu geziyi kendim yapmış olsaydım belkide bukadar hoşuma gitmezdi çünkü biz sürekli burada yaşadığımız için bulunduğumuz ortamın tadını alamadığımız( şahsım adına) hissine kapılıyorum ama sayın doktorumuz iskender kardeşimizin bu konularada uzman olduğunu ve her noktayı işaretlediğini ve onunla yola gitmenin zevkli olduğunu biliyorum

sizlerede çok teşekkürler ,bu güzellikleri gösterdiğiniz için ayrıca bundan sonra inşallah bizlerede misafir olursunuz .

görüşmek üzere  bülent.

January 22, 2009 2:24 PM

Yorum Yaz

(Zorunlu)
(İsteğe Bağlı)

About Ozan ILTER

Motosiklete 2003 yılında başladım. 2008 itibarıyla yaklaşık 70K kilometredeyim. 3 Motorum var, KTM 950, 450 exc. ve bir adet scooter... hepsinin yeri ayrı. 39 yaşındayım, evliyim ve Bilgi işlem tarafında proje satışlarıyla ilgileniyorum..