Sakaryanin Izinde -2

Sakaryanin Izinde Takim halinde oynanan RT Aktivitelerinden birtanesi. Hedef Sakarya nehrinin dogdugu Cifteler-Sakaryabasindan baslayarak nehre 2 km lik bir mesafe icinde kalarak dokuldugu Karasuya kadar ulasmak. Takimlar toplam 2 gun ve 716 km boyunca nehri izlerken daha once belirlenmis olan kontrol noktalarinda da grup fotografi cekerek takim halinde yola devem ettiklerini kanitlamalari gerekiyor. 2 kontrol noktasi arasindaki gecilen yolun yapilmis sayilabilmesi icin her 2 ucunda da resimlerin cekilmis olmasi gerekmektedir. Bu sene 2. sini gerceklestirdigimiz Sakaryanin Izinde aktivitesine 35 agir-enduro 8 takim halinde katilmis bunlardan altisi aktiviteyi tamamliyabilmislerdir. Asagida nehir izi, kontrol noktalari ve 6 takimin teslim ettigi kontrol noktasi fotograflari listelenmistir. (fotograflarin uzerinde mouse ile durdugunuzda buyutulmus hallerini izleyebilirsiniz.)

Kontrol Noktalari Ekip-1 Rediots Innuits Ekip-15 Rammstein Speedy Turtles
  11- Baslangic Noktasi
  12- Sulak alanlar / Kus Cenneti
  13- Beskopru (Arkada kopru gorunsun)
  14- Midas tumulusunun kapisi
  15- Serbest CP
  16- Kamp Noktasi
  21- Kamp Noktasi
  22- Sariyar Baraji
  23- Gokcekaya Baraji
  24- Yenice Baraji
  25- Mihalgazi (Arkada bozanic tepesi gorunsun)
  26- Osmaneli (Arkada rum kilisesi gorunsun)
  27- Cardak (Arkada kopru ve su setti gorunsun)
  28- Mollakoy goletleri arkada yol ve her 2 gol gorunsun
  29- Maksudiye Magra yolu arkada tabela gorunsun
  2A- Final Derenin en sonundaki kafeterya

Bu aktivitede yasanan 2 ufak kaza malesef ilgili 2 takimin cekilmesine neden oldu. Takip edecekleri yolu tamamen takimlar surus becerilerine gore kendileri belirlemektedir. Isteyen asfalt agirlikli gidebilecegi gibi dilyen de nehre yakin olmak adina kirsal yollari tercih edebilmektedir.

Katilan arkadaslarimizdan bazilarinin aktivite sonrasi ifade ettikleri gorusleri :.

Unal CETINKAYA - Antalya (Rediots)

Tüm Ride Turkey üyelerini selamlıyorum.

Öncelike kaza geçiren arkadaşlara geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.Dileğim tüm RT üyelerinin benzeri sıkıntıları hiç yaşamaması.   Aranızda olmak güzel, birlikte sürüş yapmak muhteşemdi. Demre'den Sakarbaşı'na Sakarya nehrinin bıraktığı iz üzerinden  Karasu'ya Karasu'dan Eskişehir'e ve Eskişehir'den Antalya'ya...Yaklaşık 2000 km yol.15 haziran cuma sabahı başlayan sürüş 18 haziran pazartesi akşamı 23 te Antalya'da bir gün sonrasında da tekrar Demre'de bitti.   İnanılmaz güzel geçen tam dört gün.Çok güzel dostluklar. Müthiş güzel coğrafyada gerçekleşen sürüşler.Heyecan, yorgunluk, merak, sıkıntı, ikinci gün gaza gelerek yaptığımız hırs,adrenalin hepsi çok güzeldi.   Bu etkinlik deneyimlerim arasına pek çok kattı.

En azından patlamış hava kaçıran lastiğe tamamen inmeden delik tıkayıcı köpük sıkılmayacağını öğrendim. Tamamı lastik içine boşaltılamadığı için tıkama etkisi tam olmuyor ve sonrasında uzun süre, inmekte olan bir lastikle gergin bir şekilde lastik tamircisi arıyorsunuz. Patlamış tekerleğinizi söktükten sonra telaş yapmadan mil üzerindeki burçları kaybolmayacak bir yere koyun.Kaybedince sıkıntı lastiğin patlamasından büyük oluyor. İç lastiği olan tekerleğe çakılan çiviyi çekmek mi daha iyi çekmemek mi? Takım arkadaşlarımla farklı düşündüğümüz bu konu belki ayrı bir topik konusu olur. Aktivite olduğunu bildiğiniz bir etkinlikte gaza gelmenin farkında olmadan çok büyük sıkıntılara yol açabileceğini farkettim.Heyecan yapınca güvenli sürüş öncelikleriniz çok kolay değişebiliyor. Bir de içi hava dolu iki tekeriniz varken ve bunlar sizi taşırken mutlaka bir de pompanız olması (çin malı bile olsa) zorunlu.

Takım arkadaşlarımı bile tanımazken başladığım bu aktivite çok muhteşem sonuçlandı.  Aktivitenin başladığı günün sonunda gösterdiği beceri ile kendisini USTA olarak tanımladığım Evren Candemir'e ve motorsiklet sürüşündeki hakimiyet, tamir konusundaki yaratıcı mahareti ve mütevazi kişiliği ile Fatih Yılmaz'a çok ama çok teşekkür ederim. Gerçekten bir takımın üyesi olabilmek kişinin kendini çok iyi tanımasından geçer. Bu iki arkadaşım da bu işi çoktan aşmışlar.Dostlukları için tekrar tekrar teşekkür ederim.  Aktivitenin başlamasından önceki gün benimle sohbetlerini paylaşan Burak Özyörük ve Sertaç Çiçek'i de yürekten selamlıyorum.

Kazasız sürüşlerde birlikte olmak dileği ile sağlıkla  kalın.

Mehmet YURDAKUL - Istanbul (Ekip-1)

Başlığa ancak girebildim, tatsızlık yaşayan herkese geçmiş olsun. İlk sayfalarda yazdığım gibi geçen sene benim de bir vukuatım vardı. Modern Zaman Sakarya Gazileri diye bir grup mu kursak.. Sakaryanın İzinde 2012 yine çok renkli oldu ve bence Sakarya, RT'nin en keyifli ve dozunda etkinliği. 6 kilo kiraz, iki tane karpuz, bolca muz ve bir çuval çekirdek ile Mihalıççık kampınının tadını arttıranlara tekrar teşekkürler.  Bizden önce Hoşgör Lokantsaına gidip köfte-domates-soğan haricinde herşeyi silip süpürenlerede teessüfler...

Hız limitine gelince. Her ne kadar ben başlarda unutup ara sıra kaçırsam da gayet yerinde olmuş. Yalnız hem rotaya bakıp hem sürüş yapıp aynı zamanda hızı da kontrol etmek arazide oldukça zor ve hıza bakarken yoldan çıkma riski daha fazla. O yüzden arazi için hız limiti olmasın tarafındayım. Zaten kaç kere yüksek hızlara çıkabiliyoruz ki?  (Nedim, böylece yerini bulunca yine gazlarız...)

Ekip-1 özeline bakarsak sonunda ilk defa bir sürüşte sabah 04'te kalkıp 05'te teker çevirme planını başardık. Meğer sabah serinde sürmek ne güzelmiş...Hal böyle olunca her iki gün için çalıştığımız rotanın tamamını yapabildik, hedefimiz de buydu zaten.  İkinci gün ne kahvaltı ne de öğle yemeği yedik ve16:30'da Karasu'ya ancak varabildik ama Başkan ve Emir'le süper bir sürüş oldu.

Evren CANDEMIR - Eskisehir (Rediots)

Bir teşekkür ve aktivite raporu mesajı da benden..

Bu sene ikincisine katıldığım RTC-Sakarya'nın İzinde aktivitesi, yine beklediğim gibi olağan üstüydü. RTC Sakarya 1 ‘de Red Thunder, RTC Sakarya 2’de Rediots takımlarında yer aldım. Eve döndüğümüzde her "nasıldı?" diye soranlara iki kelimeyle cevap verdim. "RÜYA gibiydi.."

Kendi açımdan, geçen seneki ile farkları aklıma geliyor hemen.  En büyük değişiklik CP noktaları bence. Geçen sene bitiş saatine yetişemeyeceğimizi anlayınca CP falan dinlemeden direk Karasu'ya sürmüş ve yolda 2km içinde kalan yerlerden puanımızı almıştık. Bu sene öyle olmadı. CP'yi yapmazsan, 2 CP arasını kaybedeceğimizi bildiğimiz için mecburen izden gittik. Bu sebeple de CP 2-5 'de yani Osmaneli Rum Kilisesi'nde aktiviteyi kurallar gereğince bitirdik. Ama tabii ki, bu aktivitenin asla birbirimizle değil ama belki de kendimizle bir yarış olduğu bilinci ile saat kaç olursa olsun Karasu'ya varmayı ve aktivitenin mottosu olan "Sakarya'nın doğduğu yerden, döküldüğü yere" etabını bitirmeye karar verdik. Birbirimizi kaybedip Karasu’ya ayrı ayrı vardık ama olsun..  Köprü resimlerinin kaldırılması da bence süper bir fikir olmuş. Çok yoruyordu.

İlk gün aslında daha çabuk kamp noktasına varacağımızı düşündüğümüz için biraz rahat davrandık. Sakarya'ya en yakın gitmeye çalışmadığımız için de izi biraz daha serbest hazırlamıştık. Bu yanılgı sebebi ile ince ince her yere girdik. Ama kondisyon eksikliğimiz (öncelikle şahsen benim) bizi oldukça yavaşlattı. Sarıyar Barajı'na Sakarya'nın sağından girmeyi planlamıştık. Becerdik de. Öncelikle, Dümrek’ten sonra köprüyü geçip sola dönmeyi başardık. Geçen sene köprü fotoğrafları ve yakın gitme isteğimizle oraya kadar çok yorulmuş ve o köprüden sonra Nallıhan’a kısadan sürmüştük. Maalesef planladığımız gibi Gürsöğüt’e Sakarya kıyısından ulaşamadık, Kapullu’dan yukarı çıktık. Yalnızçam ve Kargı üzerinden Uşakbükü Köprüsü'ne indik. Bu muhteşem inişi muhtemelen daha önce bulan olmadı diye biliyorum. Bu sebeple bundan sonraki geçişlerde bu inişin "Rediots İnişi" olarak tanımlanmasını teklif ve talep ediyoruz..   Seneye köprüye kıyıdan gitmenin bir yolunu illa bulacağım.

İkinci güne Mihalıççık’tan başladık. Sarıyar Barajı ve çevresinde güzel inişler yaptık. Sonra Çalkaya(eski adı Ermenek) üzerinden Süleler ve yeni açılan yoldan Gökçekaya Barajı’na yine arka sırttan indik. Kapıyı kendimiz açıp bekçilerin yanına durduk. İkram ettikleri çayı içerken ardımızdan gelen 2 ekibin motor seslerini duyduk ve saklandık. Urfalı olduğunu öğrendiğimiz bekçiyi kapıya gönderdik. Giderken de tabancasını beline takmasını ve “geçiş yok, müdür izin vermiyor, geri dönün” demesini istedik.  2-3 dakika kapıdaki konuşmayı izledikten sonra ortaya çıkıp şakayı sona erdirdik. Gelen ekip hafiften heyecan yapmıştı. Yanımıza geldiklerinde “Biz zaten geçecektik” demeleri eğlenceliydi.

Ardından, Yenice Barajı ve Mihalgazi CP lerini yaptık. Yenice Barajı kıyısında Ünal’ın arka lastiği su koyuverdi. Mayıslar üzerinden Sarıcakaya’ya kadar inik lastikle ulaştı. Köpük sıktık ama tutmadı. Aslında yanında yedek şamrel olmasına rağmen lastiği sökecek malzememiz olmaması ve  lastikçide lastiği söküp taktıktan sonra kısa burç kaybolduğu için yaklaşık 2,5 saat süre kaybettik. Eğer yanımızda Fatih gibi bir usta olmasaydı ve o an orada bulduğu bir kalın somundan, sadece taş motoru yardımıyla bir burç yapıp, yerine uydurup, “yürü” demeseydi, bizim için RTC Sarıcakaya’da bitmiş olacaktı. Hamitabat’a kadar rahat ve asfalttan bir sürüş gerçekleştirdik. Burada köprüyü geçip soldan devam ederek, sanki kesilmiş duvara giren Sakarya’yı izledik. Geri dönüp, Küre üzerinden Geçitli’de nehrin solundan tarlaların sonuna kadar gidip çıkmaz olunca geri döndük. Sonra Deresakarı’ya tırmanıp inip Vezirhan üzerinden Osmaneli’ne vardık. Saat 16:55 civarında kilisenin yanındaydık. Burada süremiz bitti. Nasıl olduysa bir anlık dalgınlık ile birbirimizi kaybettik. Daha sonra Ünal ve Fatih’in ana yoldan Karasu’ya sürdüklerini öğrendim. Bu esnada ben Osmaneli’nde bir çay bahçesinde onların telefon etmelerini 1.5 saat bekledim. Telefon gelince de izi sürmeye devam ederek hava kararıncaya kadar Çardak ve Mollaköy CP’lerini yaptım. Maksudiye’den 10 km ötede gece karanlığında tarlaların arasında kaybolduğumda saat 22:00 falandı  Pes edip Adapazarına döndüm ve ana yoldan Karasu kontrol noktasına ve dolayısıyla ekibime ulaştım. Arkadaşlarım bir pansiyonda oda tutmuşlar, yemek organizasyonunu yapmışlar beni bekliyorlardı. O saatten sonra duş aldım, sahile indik ve harika bir plaj bahçesinde, 2 duble rakı eşliğinde yemeğimizi yedik. Bizi orada misafir eden Mehmet Abiye, Muhtar İsmet Abi’ye ve hocama teşekkür ederim. Ertesi gün sabah kalkıp Eskişehir’e döndük hep birlikte. Ünal’ın motoruna kısa bir bakımdan sonra da (Africa Twin için orijinal arka mil, 2 rulman, 2 burç, yağ keçesi değişimi, yağ filtresi ve yağ değişimi) kendisini Antalya’ya yolcu ettik.

Hazır teşekkür faslı başlamışken arkasını getireyim. Daha önce hiç birlikte sürüş yapmadığım ama hasbelkader bir araya geldiğimiz 2 takım arkadaşım vardı. Biri Eskişehir’den tanışığım, motosikletimin bakımlarını da yapan Yılmaz Motor’un sahibi kardeşim Fatih Yılmaz ve diğeri RT’den şans eseri tanıştığım Antalya’dan dostum Ünal Çetinkaya. Takım olmak çok kolay değildir. Anlayış, hoşgörü, sebat, fedakarlık gibi bir çok özelliğin herkesin içinde doğal olarak bulunması gerekir. Uyum gerekir, inanç gerekir. Gerçekten bu iki takım arkadaşıma bu özellikler fazlasıyla taşıdıkları için çok ama çok teşekkür ederim. Bir arada olduğumuz yaklaşık 72 saatlik süre içinde bir kez olsun bir çatışma yaşanmadı. Sanki yıllardır bir arada benzer aktivitelerde yer almış bir ekip gibi, herkes kendi sorumluluğunu hiç mızmızlanmadan, gerektiğinde acısını saklayarak yerine getirdi. Kendileri ile her zaman, her yerde, her koşulda sürerim. Sizinle bir arada olmak büyük bir keyifti.

Diğer teşekkürüm tabii ki başta Cem olmak üzere “Sakarya’nın İzinde” aktivitesine katılan tüm RT sürücülerine. İyi ki varsınız, iyi ki bu topluluk var, iyi ki bu aktiviteler var. Sizler olmasanız bu büyük keyfi yaşama şansım olmayacaktı. Sizlerle kendi hikayemi yazmaya devam etmekten büyük mutluluk duyuyorum. Hepinize teşekkür ederim.

Sevgiyle kalın..

Not: Abartmış olabilir miyim diye dönüp tekrar okudum yazımı. Az bile yazmışım..

Sertac CICEK - Istanbul (Rammstein)

Gökhan, efe ve kaan büyük geçmiş olsun...kötü anıları kısa geçiyorum...

Başta, bize türkiyenin farklı coğrafyalarını farklı kültürlerini görmemizi sağlayan CEM YILDIZ'a, hiç yılmadan durmadan ayağını yere koymadan yol alan, 15 km dağ yolunu gösterip 5 km kaldı diyen, beni kırmayıp tarlaya giren :) burda değil aşağıda çok güzel köy lokantası var orda yeriz deyip 2-3 saat motor sürdüren daha daha daha hala giden pozitif enerjisiyle prof. ordünaryus yılmaz savaşçı kaptanımız PUYOL MEHMET'e fotoğrafları ve yardımını sürüş desteğini esirgemeyen bilgi birikimini paylaşan iyi insanlar muhabbetine doyum olmayan ÜMİT AKTAY, OLCAY ENGİN ve KENAN ZEYBEK'e makarada benden aşağı kalmayan geyik ailesinin üyesi, vites manetimi yamulmasına neden olan aklı veren :)) sonra motorumu kanaldan çıkartan, müze görevlisinin beyfendi bilet alın ikazına "burada olduğumuzu kanıtlamamız için sadece foto çekeceğiz" diyerek tatlı tatlı durumu izah eden BARAN ÖZÇAYLAN'a cool duruşuyla güçlü yapısıyla beni sürekli gaza getiren falanca kişi ne düşünüyor diyen :)) BOMBACI MURAT'a (kabus neydi) memleketteki dayım gillere selam ve teşekkür ederim... :)) şakası gerçeği bir yana Sakarya'nın izinde, Mehmet Durak'ın berisinde Ümit Aktay'ın ilerisinde yaptığım bu yolculukta çok eğlendim çok mutlu oldum harika insanlarla harika çoğrafyada gezdim...

herkese çooook teşekkür ediyorum...

Sebahattin GONUL - Istanbul (Gladiators)

Güzel bir aktiviteydi,

Katılan, çeşitli sebeplerle katılamayıp bizleri merekla izleyip takip eden,
başta orgonizasyonu planlayan başkanımıza ve tüm üyelerimize teşekür ederim.Kaza geçiren ekip arkadaşım Zafer'e, Efe,Gökhan ve Kaan'a geçmiş olsun.....

Bulent ERDEN - Istanbul (Ekip-15)

söylenecek çok şey yok katıldığım ve bu unutulmaz keyfi yaşadığım için mutluyum.başta ekip arkadaşlarım olmak üzere katılan tüm motor tutkunlarına ve organizasyon sahibi güzel insan Cem beye teşekkürlerimi sunuyorum,Tabii varlığı ile bizlere moral ve motivasyon sağlayan Mehmet abiyede ayrıca teşekkürler.eksiği ile fazlasıyla, neticede karasu ya ulaşmanın hazzıda başkaydı,şanssızlıklar ile kaza atlatan arkadaşlarımızın iyi haberlerini almakta çok güzeldi tekrar tekrar geçmiş olsun.

Asagida aktivite esnasinda cekilmis birkac resim yer almaktadir. Resimlerin tumune ilgili forumlarimizdan ulasabilirsiniz.